Szándékos félrevezetés miatt perlik a VW-t, az e-Golfot vissza kell hívni

2016. március 30. (szerda)

Noha a VW tudta, hogy a dízelmotorjai nem teljesítik az előírásokat, a kommunikációban a tiszta szót hangsúlyozták, a hatóság szerint ez szándékos félrevezetés. Az e-Golfok szoftvere pedig túlságosan óvatos, letiltja az autót.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Federal Trade Comission nevű kormányzati szervezet beperelte a Volkswagen észak-amerikai vezérképviseletét a vásárlók szándékos félrevezetése miatt. Arról van szó, hogy a VW-nál már évek óta tudtak arról, hogy járműveik valójában nem teljesítik az USA-beli károsanyag-kibocsájtási előírásokat, mégis a kommunikációban a tiszta szót hangsúlyozták, és azt, hogy az előírtnál akár 95 százalékkal alacsonyabb a nitrogén-oxid kibocsájtás. A perirat legérdekesebb része talán mégis az, hogy a bevezetőben azt írja az FTC hatóság, hogy a „Clean Diesel” autóként hirdetett autókra a hátralevő oldalakon egyszerűen „csaló készülékkel szerelt járműként” hivatkozik majd. Úgy tűnik, nem a bűnösség, csak a büntetés megállapítása a bíró dolga...

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Az FTC egyébként nem az USA költségvetését szeretné gazdagítani, hanem azt kéri a bíróságtól, hogy a 2008-2015 vége között eladott, mintegy 550 000 darab autó tulajdonosát kárpótolja a VW, az elszenvedett anyagi kár (magasabb fenntartási költségek, adókedvezmények visszafizetése) mellett a szándékos félrevezetés miatt is.


Eközben a Volkswagen e-Golffal is probléma van, a 2015. május 21 és 2016. március 1 között gyártott példányoknál a gyárilag feltöltött diagnosztikai szoftver túlságosan érzékeny, és néha tévesen érzékeli a feszültségcsúcs kialakulását. A jármű rendszereinek védelme érdekében ilyenkor azonnal letiltja az első kerekeket hajtó villanymotort az elektronika, ami azt jelenti, hogy figyelmeztetés nélkül leáll az autó – akár a gyorsforgalmi út belső sávjában. Az USA-ban március 15-én kezdődött a visszahívás, amely egyszerű, a márkaszervizben elvégzett szoftverfrissítést jelent.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szándékos félrevezetés miatt perlik a VW-t, az e-Golfot vissza kell hívni

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér