Négy év alatt 300 000 példányt értékesített a Seat az Ateca szabadidő-autóból, amelynek most a megjelenését az időközben fejlődött márkaarculathoz igazították. Az új első-hátsó lökhárítónak köszönhetően 18 mm-rel nő a hossz, az FR modell egyénibb arculattal folytatja, a kínálat csúcsának számító új Xpercience kivitel pedig fekete alsó védőburkolatot és kályhaezüst lökhárító-betéteket is kap.

Az utastérben új színek, díszvarrás mellett a technológia fejlődése jelzi a változást, tehát elérhető 10,25 colos digitális műszeregység, a fejegység (8,25 vagy 9,2 col képátló) immár vezetéknélküli kapcsolódást is lehetővé tesz, a vezetőtámogató rendszerek tudása is fejlődött. Alapfelszerelés az eSIM az Atecánál, amely új online szolgáltatásokat is lehetővé tesz.

A motorpaletta négytagú, az 1,0 literes turbómotort Miller-ciklusra állították át és új a turbófeltöltője is, a 110 lóerős háromhengeres 10%-os fogyasztáscsökkentést ígér a korábbihoz képest. Az 1,5-ös turbómotor 150 lóerős és hengerlekapcsolással rendelkezik, a 2,0 literes turbómotor 190 lóerős, és ehhez szériában adják a duplakuplungos váltót és a 4Drive összkerékhajtást. Egyedüli dízelként a 2.0 TDI marad, amely 115 vagy 150 lóerős teljesítménnyel választható, utóbbinál lehet kérni a 4Drive összkerékhajtást. Az elektrifikáció egyelőre elkerüli a Seat Atecát, ez valószínűleg a később bemutatkozó Cupra Atecával fog megváltozni, ami valószínűleg lágy-hibrid hajtással folytatja pályafutását.