Svájciak támasztják fel az Isetta buborékautót

2016. március 4. (péntek)

A Micro Mobility cég a villanymotoros robogók alternatívájaként akarja visszahozni a buborékautót Microlino néven. Jövőre indul a gyártás.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A BMW vitte sikerre, de valójában az olasz Iso fejlesztette ki azt a buborékautót, amelyet a svájci Micro Mobility vállalkozás Microlino néven akar feltámasztani. A lényeg, hogy az elöl lévő ajtó miatt nagyon kis méretű lehet a karosszéria, így egy parkolóhelyen akár három ilyen jármű is elfér.


Egyik elektromos autó gyártó se gondolt arra, amit a Microlino esetlén megvalósítanak: a 10 méteres töltőkábel egy kábeldobra van feltekerve, azt csak ki kell húzni és bedugni a konnektorba, mint egy porszívónál – kényelmes megoldás, és rögtön a lopás elleni védelem is meg van oldva. A fejlesztés egyébként úgy indult, hogy egy veterán Isettát átépítettek villanymotorosra, hogy kiderüljön, mennyire praktikus a mai világban ez a hatvan éves konstrukció, a kedvező tapasztalatok után aztán elkezdték a modern prototípus építését.

A Genfi Autószalonon állították ki a Microlino első példányát, amelynél már a gyártónak kiszemelt kínai Kandi Technologies nevű cég is szerepet vállalt, igyekeztek rögtön sorozatgyártásra alkalmas példányt készíteni. Két ülés, egy ajtó és nyitható vászontető a legfontosabb ismérve a konstrukciónak, utóbbi nem is annyira a nyitott tetős autózás élvezete miatt, sokkal inkább vészkijárat ez arra az esetre, ha egy koccanás miatt netán nem lehetne kinyitni az elöl lévő ajtót.

A fejlesztésben egyébként a Micro Mobility céget a Zürichi Alkalmazott Tudományok Főiskola segíti. Szigorúan városi használatra szánják a Microlino-t, ennek megfelelően határozták meg a műszaki paramétereket, ami 90 km/h-s (nem korlátozott) csúcssebességet jelent és egy feltöltéssel mintegy 80-100 km-es hatótávolságot. Fontos szempont az olcsóság, ezért viszonylag kicsi az akkumulátor, a beépített töltőkábel miatt pedig csak normál hálózatról lehet tölteni az akkumulátort, villámtöltésre nincs lehetőség, cserébe 2,0-2,8 millió Ft-os vételárat ígérnek. Kínában 2017-ben kezdik a sorozatgyártást, első körben az ottani helyi piacot akarják ellátni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Svájciak támasztják fel az Isetta buborékautót

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér