Két nagy probléma van a Hummer-rel (vagyis a HMMWV különböző hadi célokra készült változataival), egyfelől sokat fogyaszt, másfelől nagyon rosszul viseli a jármű alatti robbanásokat. Utóbbin nem lehet segíteni mondjuk a hajtáslánc fejlesztésével, így muszáj új járművet fejleszteni.

Az utóbbi időkben az Egyesült Államok csupa olyan fegyveres konfliktusban vesz részt, ahol a legnagyobb veszélyt nem a tűzharcok, hanem a bombák jelentik, amelyeket jellemzően a járművek alatt robbantanak fel. A Hummer-nek teljesen sík az alja, így egyáltalán nem tudja „elvezetni” a robbanás energiáját, és az utastér közepén végigfutó erőátvitel miatt nincs lehetőség egy nyomáselvezető kémény kialakítására sem. Utóbbi ott látható az egyelőre csak a megrendelés alapján ULV-nek (Ultra Light Vehicle) nevezett jármű utasterének közepén, és mindezt az teszi lehetőség, hogy virtuális összkerékhajtása van a járműnek.

Az ultrakönnyű jelző inkább csak a tankokhoz és egyéb hadieszközökhöz képest értendő, hiszen a páncélozott ULV tömege kicsivel több, mint 6,3 tonna. Ez nagyjából akkora tömeg, amit a Hummer is nyomott, és az erőforrás is hasonló teljesítményű, azonban itt nem a GM small-block dízele, hanem a Subaru 2,0 literes boxer dízele szállítja a 175 lóerőt (nem az utcai változatról van szó, hanem az USA fegyveres erői által használt JP-8-as, kerozinból készített üzemanyag által hajtott darab). Ehhez még hozzájön két darab Remy-410HVH HT elektromotor (a tartós teljesítmény 272 LE/1145 Nm, a csúcsteljesítmény 374 LE/1655 Nm), amelyek segítségével virtuális összkerékhajtást valósítanak meg.

Egy 14,2 kWh kapacitású lítium-vas foszfát akkumulátor is van a fedélzeten, ami legfeljebb 30 km „csendes” üzemmódot tesz lehetővé – a Subaru motor által hajtott generátor tölti a telepet. A teljes hatótáv 540 km sík terepen, legfeljebb 55 km/órás tempóval haladva, kemény terepen ez kevesebb. Az ULV 60 százalékos emelkedőn tud felhajtani, 40 százalékos oldaldőléssel képes haladni és 45 centis függőleges lépcsőt képes leküzdeni. A Hadügyminisztérium egyelőre teszteli a járművet (két prototípust elpusztítanak lövésekkel és robbantásokkal, a harmadikat terepen fogják nyúzni), de ha rábólint az üzletre, akkor egy 5000 darabos szériát rendelnek majd 250 000 dolláros darabáron.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!