A PSA és a Toyota együttműködésének gyümölcse volt a Peugeot 107-CitroenC1-Toyota Aygo trió, amelyek modellváltására a Genfi Autószalonon kerül sor. A belső tér átalakulásáról egyelőre nincs kép, de a külső alapján elmondhatjuk, hogy a Peugeot 108-as sokkal stílusosabb lesz az eddiginél, a legújabb divatnak megfelelően mindenféle kiegészítővel lehet majd egyedivé tenni a megjelenést.

A legnagyobb újdonság, hogy a két karosszériaváltozaton (3- és 5-ajtós) kívül immár kétféle tető közül lehet választani. Van a hagyományos acéllemez, és lehet kérni 80×76 cm-es nyílást szabaddá tevő elhúzható vászontetőt is, ennek Top! a neve, és három színben érhető majd el.

Akinek ez még nem elég különleges, az választhat két különleges fényezést is, Aikinite néven arany-réz metál fényezést, és a különleges Purple Berry nevű lila színt. A háromajtós változat kétszínű fényezéssel is választható lesz, ennél a két különleges árnyalatot konbinálják szürke vagy fehér felső résszel. A különleges külső megjelenést könnyen cserélhető, fényezett belső elemek segítségével lehet majd megidézni az utastérben, illetve azt is megemlítették, hogy a gazdagon felszerelt modellek 7 colos érintőképernyővel jönnek majd. A csomagtér alaphelyzetben 180 literes, ha az ember megelégszik defektjavítóval pótkerék helyett, akkor már 196 liter áll a rendelkezésére, a raktér maximális mérete 770 liter lehet.

A külső méretek szinte változatlanok az előző generációhoz képest, az alapmodell tömege 840 kg. Az alapmotor továbbra is a Toyota-fejlesztésű, 1,0 literes háromhengeres 68 lóerővel, extraként motorleállítóval vagy robotizált váltóval, hogy felár ellenében a PSA saját fejlesztésű, 1,2 literes, 82 lóerős háromhengerese is választható lesz, ennél alapfelszerelés a motorleállító, de csak kézi kapcsolású váltóval adják.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!