SSS: hatszor szól a négylövetű

2011. március 3. (csütörtök) Lővei Gergely
Több fokozat, pörgősebb motor, könnyebb kasztni, szélesebb nyomtáv. Mindez jó hír a Suzuki Swift Sportra vágyakozóknak.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

  Erősen kapaszkodnak a ködlámpák a fészkükben Erősen kapaszkodnak a ködlámpák a fészkükben
Nem kell olyan nagyon komolyan venni azt a kitételt, hogy a Suzuki S-Concept csak tanulmány. Lényegében ugyanezt az autót kapják majd azok a vásárlók is, akik leadják a megrendelésüket az új Suzuki Swift Sportra.
A cikk a hirdetés után folytatódik

Aki korábban már ült ilyen autóban, az nagyon is tisztában van annak hátrányaival: az ötfokozatú váltó miatt már közúton is épp csak elviselhető a zajszint az utastérben, és a sportülések ugyan jól tartanak, de végig olyan az ember érzése, hogy egy hokedlin ül. Jelentem, az új generációnál igyekeztek kiküszöbölni ezeket a hibákat, és ha már nekikezdtek a mérnökök, következetesen végigvitték a dolgokat.

  Sötétszürkére fényezték a műszerfal alsó részét, a kormány és a Recaro kagylók remélem maradnak Sötétszürkére fényezték a műszerfal alsó részét, a kormány és a Recaro kagylók remélem maradnak

Először is örülhettek a korábbinál szélesebb nyomtávnak, ami már alaphelyzetben nagyobb kanyarsebesség elérésével kecsegtet, ezt még megfejelték 18 colos könnyűfém felnikre húzott 225/45-s abroncsokkal. A sportülések kérdését igen látványos és átlagon felüli oldaltartással megáldott Recaro kagylókkal orvosolták, ami az eddiginél közelebb engedi az aszfalthoz a benne helyet foglaló embert.

  Itt a bizonyíték: hétezer fölé lehet zavarni az M16A-t Itt a bizonyíték: hétezer fölé lehet zavarni az M16A-t

Az igazi nagy vállveregetés azonban az erőátvitel fejlesztésért felelős embereknek jár, akik ugyan kitartottak az 1,6 literes négyhengeres mellett (M16A a motorkód), de teljesen új, és ami a legfontosabb, hat darab előremeneteli fokozattal rendelkező váltót készítettek. A legszebb, hogy a piros mezőt is feljebb tornázták, amíg az előző SSS esetén már 6800-nál véget ért a dal, addig az új autóban már egészen 7200-as percenkénti fordulatig lehet huzatni az egyes fokozatokat.

  18 colos felnik, még szélesebb nyomtáv - kanyarkirálynak szánják az új Swift Sportot 18 colos felnik, még szélesebb nyomtáv - kanyarkirálynak szánják az új Swift Sportot

Élőben egyébként nagyon összeszedett képet mutat az autó, a sárga szín sokkal teltebb, mint az a sajtófotókon látható, és meglepő módon az akár vasalódeszkaként is használható hátsó spoiler se tűnik túlméretezettnek. Egy légbeömlő itt, egy szellőző ott, a menetszél meg alig győzi kerülgetni a combos kerékjáratokat – abszolút értelemben véve is sportosabb lett a megjelenés, nem csak a normál háromajtós Swifthez képest.

  Annyira vad a karosszéria, hogy a hátsó szrány egyáltalán nem tűnik túlzásnak Annyira vad a karosszéria, hogy a hátsó szrány egyáltalán nem tűnik túlzásnak

A második generációs SSS-re vágyakozóknak egyébként még novemberig kell a türelem erényét gyakorolniuk, hiszen a sorozatgyártásba csak akkorra van beütemezve az autó Esztergomban. Az addig elkészülő nullszéria és előszériás darabok tesztelési (a mérnökök élvezkednek) és sajtó (az újságírók élvezkednek) céllal készülnek, további sorsuk bizonytalan.

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
SSS: hatszor szól a négylövetű

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
19 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?