SSS: hatszor szól a négylövetű

2011. március 3. (csütörtök) Lővei Gergely
Több fokozat, pörgősebb motor, könnyebb kasztni, szélesebb nyomtáv. Mindez jó hír a Suzuki Swift Sportra vágyakozóknak.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

  Erősen kapaszkodnak a ködlámpák a fészkükben Erősen kapaszkodnak a ködlámpák a fészkükben
Nem kell olyan nagyon komolyan venni azt a kitételt, hogy a Suzuki S-Concept csak tanulmány. Lényegében ugyanezt az autót kapják majd azok a vásárlók is, akik leadják a megrendelésüket az új Suzuki Swift Sportra.

Aki korábban már ült ilyen autóban, az nagyon is tisztában van annak hátrányaival: az ötfokozatú váltó miatt már közúton is épp csak elviselhető a zajszint az utastérben, és a sportülések ugyan jól tartanak, de végig olyan az ember érzése, hogy egy hokedlin ül. Jelentem, az új generációnál igyekeztek kiküszöbölni ezeket a hibákat, és ha már nekikezdtek a mérnökök, következetesen végigvitték a dolgokat.

  Sötétszürkére fényezték a műszerfal alsó részét, a kormány és a Recaro kagylók remélem maradnak Sötétszürkére fényezték a műszerfal alsó részét, a kormány és a Recaro kagylók remélem maradnak

Először is örülhettek a korábbinál szélesebb nyomtávnak, ami már alaphelyzetben nagyobb kanyarsebesség elérésével kecsegtet, ezt még megfejelték 18 colos könnyűfém felnikre húzott 225/45-s abroncsokkal. A sportülések kérdését igen látványos és átlagon felüli oldaltartással megáldott Recaro kagylókkal orvosolták, ami az eddiginél közelebb engedi az aszfalthoz a benne helyet foglaló embert.

  Itt a bizonyíték: hétezer fölé lehet zavarni az M16A-t Itt a bizonyíték: hétezer fölé lehet zavarni az M16A-t

Az igazi nagy vállveregetés azonban az erőátvitel fejlesztésért felelős embereknek jár, akik ugyan kitartottak az 1,6 literes négyhengeres mellett (M16A a motorkód), de teljesen új, és ami a legfontosabb, hat darab előremeneteli fokozattal rendelkező váltót készítettek. A legszebb, hogy a piros mezőt is feljebb tornázták, amíg az előző SSS esetén már 6800-nál véget ért a dal, addig az új autóban már egészen 7200-as percenkénti fordulatig lehet huzatni az egyes fokozatokat.

  18 colos felnik, még szélesebb nyomtáv - kanyarkirálynak szánják az új Swift Sportot 18 colos felnik, még szélesebb nyomtáv - kanyarkirálynak szánják az új Swift Sportot

Élőben egyébként nagyon összeszedett képet mutat az autó, a sárga szín sokkal teltebb, mint az a sajtófotókon látható, és meglepő módon az akár vasalódeszkaként is használható hátsó spoiler se tűnik túlméretezettnek. Egy légbeömlő itt, egy szellőző ott, a menetszél meg alig győzi kerülgetni a combos kerékjáratokat – abszolút értelemben véve is sportosabb lett a megjelenés, nem csak a normál háromajtós Swifthez képest.

  Annyira vad a karosszéria, hogy a hátsó szrány egyáltalán nem tűnik túlzásnak Annyira vad a karosszéria, hogy a hátsó szrány egyáltalán nem tűnik túlzásnak

A második generációs SSS-re vágyakozóknak egyébként még novemberig kell a türelem erényét gyakorolniuk, hiszen a sorozatgyártásba csak akkorra van beütemezve az autó Esztergomban. Az addig elkészülő nullszéria és előszériás darabok tesztelési (a mérnökök élvezkednek) és sajtó (az újságírók élvezkednek) céllal készülnek, további sorsuk bizonytalan.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
SSS: hatszor szól a négylövetű

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

eső
10 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?