Amíg az első Nissan Qashqai legizgalmasabb tulajdonsága maga a név volt, amelynek kiejtését-helyesírását bizony hónapokig kellett szokni, a most bemutatott második generáció már sokkal merészebb alkotás. A lemezek alatt pedig még ennél is nagyobb a változás, hiszen az itt látható autó az első, amely a Renault-Nissan konszern új CMF nevű moduláris alapjára épül – változattól függően akár 40 kg-mal könnyebb az új modell.

A rövid elődnél 49 mm-rel hosszabb a felépítmény, hajszálnyival szélesebb és magasabb is, és ennél több később sem lesz, hiszen a +2 modellt megszüntetik, annak helyét az új, stílusban a Qashqaihoz nagyon közel álló, de nagyobb méretű X-Trail veszi át. Európában előbb indul majd meg a kisebb modell gyártása-forgalmazása, amely motorjait tekintve is elkülönül majd a nagytestvértől.

Két benzinmotor és két dízel lesz elérhető kezdetben a Qashqaihoz, az 1.2 DIG-T a négyhengeres turbómotor 115 lóerővel, az 1.6 DIG-T 150 lóerős – érdekes módon mindkettő 6-os kézi váltóval és elsőkerékhajtással egyformán 5,6 l/100 km-es átlagot tud. Az alap dízel az 1.5 dCi 110 lóerővel, 3,8-as átlaggal, az 1.6 dCi 130 lóerős, kézi váltóval 4,4-et, Xtronic automatikussal 4,6-ot fogyaszt. Egyedüliként a nagyobb dízelhez kérhető összkerékhajtás, kézi kapcsolású váltóval, itt 4,9 l/100 km a szabványos átlag.

Jelentős az előre lépés az aktív biztonsági rendszerek terén is, a Biztonsági Pajzsban van táblafelismerő, frontális ütközéselkerülő rendszer, fáradtságfigyelő és parkolósegéd is. A műszerfal a gyári fotók alapján megegyezik azzal, amit az új X-Trail is kap majd – utóbbinak egyelőre csak az észak-amerikai változata, a Rouge hivatalos. Az új Nissan Qashqai 2014 elején kerül a kereskedésekbe.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!