Nem csak azért fontos a Clio negyedik generációja a Renault márkának, mert Európában egyik legjobban fogyó autójáról van szó. Itt mutatkozik be először egy sorozatgyártású autón a franciák új formavilága, amelyet a holland Laurens van den Acker irányításával hoztak össze a mérnökök.

Kezdjük rögtön azzal, hogy most nem kaptak lehetőséget egy hétköznapi ötajtós/sportos háromajtós párosra a formatervezők, mert költségtakarékossági okokból csak előbbi karosszériával készül az újdonság. Ennek megfelelően igyekeztek úgy tenni, mintha háromajtós lenne a felépítmény, a hátsó kilincseket elrejtették, és egyébként is nagyon sportos a megjelenés. A renaultosan ajtók alján elhelyezett koptatócsík értelmét megkérdőjelezi a króm betét, amelyet az oldalablakok alsó peremén is megismételnek. Nem lesz hétköznapi Clio 4-es, az a szerep a továbbra is kínálatban maradó harmadik generációra hárul.

A pontos számokkal még adósok a franciák, de azt mondják, hogy alacsonyabb a hasmagasság és szélesebb a nyomtáv – mindez a jobb vezethetőség érdekében. E téren szintén jól jön, hogy az összemérhető elődhöz képest átlagosan 100 kg-mal csökkent az autó tömege.

Az utastérben minimalista, a mai kommunikációs eszközökre-technológiákra szabott középkonzolt találunk, meg rengeteg színt. Piros, kék, fekete, barna – tényleg minden hangulathoz illő belső kialakítást lehet majd kérni a kisautóhoz, amelybe még a padlószőnyeg is beletartozik. A Dynamique szinttől 7 colos képátlójú kijelzőt kap a kedves ügyfél, de már az alap rádió is rendelkezik vonal- és USB bemenettel, meg bluetooth kommunikációs képességgel. Kívül is sokat lehet variálni, hűtőrács-betét, felnik, színek, matrica-dekor – meglehetősen tág választási lehetőséget hagynak a vásárlónak.

Idén ősszel két motorral indul az új Renault Clio forgalmazása. Az alap egy új fejlesztésű, 0,9 literes háromhengeres 90 lóerővel, 135 Nm-re, és mindössze 4,3 l/100 km-es átlagfogyasztással. Az 1,5-ös dCi 90 lóerős, szabványos átlaga mindössze 3,2 l/100 km. A jövő év elején csatlakozik ezekhez az 1,2-es néghengeres benzines turbómotor (120 LE/190 Nm), amely csak hatfokozatú, dupla kuplungos váltóval lesz elérhető. Alternatív hajtású változat nem lesz, hiszen kifejezetten e célra készült az egyedi, kevésbé sportos megjelenéssel megáldott Zoé Z.E., amely nemrég elektromos autó távolsági rekordot is döntött. A sportos vezetési élményre vágyóknak még türelemmel kell lenniük egészen a Párizsi Autószalonig, ahol az új generáció közönségbemutatójával együtt megkoronázzák a sorozatot az RS változattal, amit a múlt hétvégén azért megmutattak a goodwoodi közönségnek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!