Teljesen új alapra, a PSA Csoport CMP padlólemezére helyezték át az Opel Mokka szabadidő-autót, ami számos változást hoz. Megszűnik például az összkerékhajtás, még felár ellenében se kínálnak ilyet az autóhoz, cserébe akkumulátoros-elektromos hajtással is elérhető lesz a típus, rögtön a piaci rajtnál, a belső égésű motorral szerelt változatok mellett. Az első sajtófotókon a Mokka-e nevű elektromos változatot látjuk, valószínűleg emelt felszereltséggel és a csupa képernyő műszerfal se lesz bent az alapmodellben, de azért sokat dob a megjelenésen az alaposan átalakult formaterv.

Sokkal jobb lett a helykihasználás, így lehet, hogy a 15 cm-rel rövidebb karosszériában lényegében változatlan méretű utas- és csomagteret alakítottak ki, utóbbi befogadóképessége mindössze 5 literrel csökken az elődhöz képest. Az atletikusabb megjelenés annak köszönhető, hogy az első-hátsó túlnyúlást jelentősen lerövidítették, a kerékjáratokba akár 18 colos felniket is szerelnek gyárilag, és jól mutat az első Mantát megidéző Opel Vizor a LED-es menetfényekkel. Nem véletlen, hogy az ötven évvel ezelőtt piacra dobott sportkocsit is megemlítem, hiszen az első képeken látható autó merész színe is a hetvenes éveket idézi. A LED-es Intellilux Mátrix fényszóró oldalanként 14 világítóegységgel rendelkezik, de már alapáron is teljesen LED-es világítást kap a Mokka.

A Mark Adams dizájncsapata által tervezett Opel Vizor a 2020-as évek összes új modelljét jellemzi majd.
„Bátor és letisztult a jövő Opel-dizájnja. Az új Mokka atletikus arányokat kombinál precízen strukturált, egymásba átfolyó felületekkel. E filozófiát a karakteres német formatervezési hagyományokra támaszkodva fejlesztettük ki, amely a progresszív, merész dizájnt és a letisztultságot ötvözi“, magyarázza az Opel dizájnfőnöke, Mark Adams.

A CMP alapra való átállás során sikerült 120 kg-ot lefaragni a tömegből, miközben a karosszéria csavarodási merevsége 30%-kal nőtt, mindezek a változások a korábbinál közvetlenebb vezetési élményt ígérnek. Egyelőre csak az akkumulátoros-elektromos hajtást részletezték, ebben az első kerekeket egy 136 LE/260 Nm csúcsteljesítményű villanymotor hajtja, a végsebesség elektronikusan korlátozott 150 km/óra, a WLTP-szabvány szerinti hatótávolság pedig 322 km. Az 50 kWh kapacitású telepet akár 100 kW-os töltéssel is lehet táplálni, ebben az esetben fél óra alatt lehet elérni a 80%-os töltöttségi szintet.

A kategóriában ritkaságnak számító extrákkal is választható lesz majd az Opel Mokka, kérhető lesz masszázsfunkciós vezetőülés, a vetített műszeregység 12 colos képernyő, a központi érintőképernyő 7 vagy 10 colos képátlójú lehet. A hardveres navigációnál élő közlekedési információkat is megjelenít a rendszer, ez a szolgáltatás az első 36 hónapban lesz ingyenes.