Nem egyszerűen egy elektromos autót készítenek a diákok – olyat manapság már mindenki tud csinálni. A Müncheni Műszaki Egyetem hallgatói olyan akkumulátoros autót építenek, amellyel sportosan lehet közlekedni, és megfizethető.

Ennek érdekében a lehető legalacsonyabb tömeget akarják elérni, a  tervek szerint 100 kg tömegű akkumulátor-csomaggal is csak fél tonna lesz a Mute, azaz néma névre keresztelt jármű. A vezetés élményének némileg ellentmond a nagy hatótávolság miatt szükséges keskeny abroncsok használata, ennek kiküszöbölésére változó geometriás, vezérelt felfüggesztést kap az autó.

Karosszéria nélkül tesztelik a Müncheni Egyetem Mute elnevezésű elektromos autóját Karosszéria nélkül tesztelik a Müncheni Egyetem Mute elnevezésű elektromos autóját

A szintén elektronikusan vezérelt differenciálmű segítségével a ma megszokottnál kétszer több energiát tud visszatermelni a Mute kanyarokban lassításnál. Ennek ellenére reálisak maradtak a diákok, egy feltöltéssel 100 km-es hatótávolságot tartanak realizálhatónak. A végsebesség 120 km/óra, a 100 km/órás tempót 6,8 másodperc alatt éri el a Mute. A fűtést bioetanollal működő benzinkályhával valósították meg, a hűtésről hőszivattyú gondoskodik.

Olcsónak és sportosnak ígérik - fél tonnás tömeget, 100 km-es hatótávolságot céloztak meg Olcsónak és sportosnak ígérik – fél tonnás tömeget, 100 km-es hatótávolságot céloztak meg