Még 2015-ben, a General Motors ausztráliai gyártásának befejezését bejelentő közlemény idején elkezdtek dolgozni a fejlesztőmérnökök az itt látható autókon, amelyekkel a hátsókerékhajtású Commodore modellt akarják méltó módon elbúcsúztatni. Rögtön három limitált szériás modellt készítettek a három létező karosszériaformának megfelelően.
holden3
Van néhány közös vonás az autókban, úgymint az újrahangolt felfüggesztés (keményebb szilentek, elektronikus lengéscsillapítás), a Brembo-tól származó, a szériánál darabonként 3,25 kg-mal könnyebb féknyergek, extra motor- és váltóolaj-hűtő. A motor minden esetben a 414 lóerős 6,2 literes V8-as, amelyet az ausztrál mérnökök üzemmód-kapcsolóval egészítettek ki – Sport módban hevesebb reakciót ad a gáz lenyomására, és ilyenkor a kipufogórendszerbe épített pillangószelep is nyit. Mindegyik autónak a kulcsait egy speciális fadobozban adják át, amelyben még egy oklevél is helyet kap.
holden4
A Motorsports Edition a Commodore-ra épül, ebből 1200 darabot készítenek, és ehhez 1:18-as méretarányú, az eredetit pontosan utánzó autómodellt is kap a vásárló. A Director nevű változatból 360-at készítenek, ez a luxusfelszereltségű Calais-re épül, itt a szellőzőnyílásokkal tarkított motorháztető, a kormányon elhelyezett váltófülek és kagylóülések jelentik a változást. A Magnum a platós kisteherautóból készül, ez a valaha készített leggyorsabb Ute – és az első, ami megkapja a személyautók sport-felfüggesztését.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!