Ferdinand Piëch bő egy évvel ezelőtt már prezentálta az XL1-es alapján készülő szuperautót, és most pedig az elkészült végterméket is megismerhetjük – a Párizsi Autószalonra kilátogatók pedig meg is nézhetik közelről.

A Ducati Superleggera motorkerékpárból származó V2-es erőforrás – a világ legerősebb kéthengerese – 200 lóerős/135 Nm-es teljesítménnyel kerül a motortérbe, maximális fordulatszáma 11 000/perc. Ahhoz, hogy mindezt a 7 fokozatú DSG váltó is elviselje, a váltó elé egy 1,86-os lassító áttételt szereltek. Az eredeti bejelentéshez képest 10 lóerővel nőtt a teljesítmény, de még így se éri el a tervezett tömeg/lóerő arányt végleges alkotás, hiszen a 795 kg-os saját tömeget nem sikerült tartani; 890 kg-ot nyom a Volkswagen XL Sport.

Az 1,2 literes lökettérfogatot meghazutolóan gyors az autó, a 100 km/órás sebességet 5,7 másodperc alatt éri el, és akár 270 km/órás tempóval is száguldhat. Utóbbi leginkább annak köszönhető, hogy az alacsony fogyasztásra optimalizált karosszériának a légellenállását nem rontották el különféle spoilerekkel, a hátsó szárny csak szükség esetén bújik elő, de az aktív aerodinamikai csomag része még a motortér-szellőzés, ezen kívül a padlóburkolat optimalizálásával és a kocsi orrába épített légcsatornákkal javítják a tapadást.

A 18 colos keréktárcsák magnéziumból készülnek (23,9 kg-os tömegmegtakarítás öntött alumínium felnikhez képest), elöl 205/40, hátul 265/35-ös abroncsokat szereltek rájuk. A lassulásról karbon-kerámia fékek gondoskodnak, és ennek hatásairól nem csak néhány szerencsés kiválasztott győződhet majd meg, hiszen sorozatban fogják gyártani a Volkswagen XL Sport-ot. Amint elkészül a 250 darab, szupertakarékos XL1-es, megkezdik majd az 500 darab szupersportos autó legyártását. A vételárat még nem közölték.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!