Az elektronika robbanásszerű fejlődése miatt az legújabb autók tele vannak olyan funkciókkal, amelyek nagyon sok embernek túlzott terhelést jelentenek ahhoz, hogy menet közben használják azokat. A JD Power legújabb, 2015-ös Drive Report felmérése szerint nagyon sok olyan extra van, amelyet egyszerűen nem használnak a vásárlástól számított három hónapon belül – a kutatások szerint ezt követően már nem tanulnak meg új funkciókat az autósok.

A megkérdezettek 43 százaléka például sohase veszi igénybe a gyári navigációs rendszer vagy telefonközpontos szolgáltatásnak azt a funkcióját, hogy a legközelebbi éttermet vagy töltőállomást ajánlják, az esetek 38 százalékában nem használják az autók wifi-hotsport funkcióját, mert menet közben egyszerűen nem interneteznek. A válaszadók 35 százaléka nem veszi igénybe a parkolósegédet, ez abból a szempontból is furcsa, hogy ezért felárat kell fizetni, tehát külön kérni kell azt autóvásárláskor. Az autóvezetők egyébként használják az első két haszontalan funkciót is, csak épp nem az autóba épített fajtát, hanem saját okostelefonjukat hívják segítségül, ha valamit keresnek vagy épp internetezni akarnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az autógyáraknak inkább olyan dolgokra kellene koncentrálnia, amivel az okostelefonok nem tudnak szolgálni, például a parkolósegéd nem könnyíti meg a parkolást annak, aki annak rendje és módja szerint megtanulta ezt az autóvezetés-tanulás során. De vannak olyan extrák is, amelyeket igenis nagyra értékelnek még a legrutinosabb autóvezetők is, mégpedig a holttér-figyelő, a parkolóradar vagy épp a baleseteket megelőző rendszerek (vészfék-, sávtartó-segéd, stb.). A Drive Report 4200 újautó-vásárló megkérdezésével készült.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!