Sofőr még van a BMW jövőjében, de a számítógép mondja meg, merre és mennyit tekerjen a volánon

2016. március 8. (kedd)

Karbonból sütött jövőt ígér a BMW, a múltbéli cselekményeiért pedig újfent elnézést kért a száz évvel ezelőtt alapított részvénytársaság.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

1916. március 7-én jegyezték be a német cégregiszterbe a BMW AG-t, székhelyként pedig a Moosacher Straße 66. számú épület szolgált, ami ma a BMW Csoport Classic részlegének otthona. Az ünnepségre a müncheni olimpiai csarnokban került sor, ahol bocsánatkéréssel kezdték. A múlt század harmincas-negyvenes éveiben hadiipari beszállítóként működött a BMW, ahol mintegy 50 ezer kényszermunkást dolgoztattak, az akkori tulajdonos Günther Quandt pedig aktívan támogatta a nemzetiszocialista kormányt, amiért 1937-ben a Wehrwirtschaftsführer pozíciót is megkapta. Szóval mindezért újfent elnézést kért a BMW.


Termékújdonsággal is készültek az évfordulóra, mégpedig a személyautó üzletág jövőjét vizsgálja a BMW Next 100 elnevezésű tanulmány – a nyár elején, Londonban debütál a Rolls-Royce és a Mini Next 100 tanulmánya, a motorkerékpár-részleg pedig az év végén, a Los Angelesi Autószalonon leplezi le a saját évfordulós gépét -, ahol a vezetés élménye már külön üzemmód, alaphelyzetben saját magát irányítja a kocsi. Ráadásul nagyon szájbarágós az autó, hiszen nem csak az ideális ívet vetíti a szélvédőre, de azt is mutatja, mennyire fordítsa el a kormányt a sofőr. Mit ér az erő, ha nem te vezetsz?

A Next 100 karosszériája nem sportos, hanem felettébb áramvonalas, 4,9 méter hosszú és 1,37 méter magas cseppforma, a kerekeket is szinte teljesen beburkolták. A régi időket idéző, keskeny és magas vesékkel próbáljál engesztelni a rajongókat – ezek egyszerű lámpává szelídültek. Mivel a külső leginkább szappantartóra hasonlít, belül próbáltak nagyot alkotni a formatervezők. A műszerfalon pontosan 800 darab, mozgatható kis háromszög segítségével lehet változtatni a megjelenést- az autókozmetikában biztos örülnek majd, ha reggel ezzel kezdik a belső takarítást, lemegy a nap, mire végeznek az összes apró falccal…

Mivel nem az a lényeg, mi hajtja az autót, hanem az, hogy egyáltalán még bizonyos szinten sikerült megtartani az emberi beavatkozás lehetőségét, nem is részletezték a sajtóanyagban, milyen erőforrás került a BMW Next 100-asba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Sofőr még van a BMW jövőjében, de a számítógép mondja meg, merre és mennyit tekerjen a volánon

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér