A jelenlegi Skyactiv-G elnevezésű szívómotornál 10-30 %-kal nagyobb nyomatékot kínál majd a mechanikus feltöltővel szerelt, bizonyos üzemmódban kompressziógyújtással üzemelő 2,0 literes lökettérfogatú Skyactiv-X benzinmotor, amely ezen felül jobb gázreakciót és alacsonyabb fogyasztást is ígér a harmadával jobb hatásfok miatt – a jelenlegi Skyactiv-D-nél is takarékosabb lesz az új erőforrás.

Az első, kompressziógyújtással üzemelő kereskedelmi forgalomban kapható benzinmotorról van szó, amelyet azért sikerült megvalósítani, mert a Mazda mérnökeinek sikerült kiszélesíteni a „szikra által szabályozott kompressziós gyújtás” üzemtartományt, tehát finomabb az átmenet a szikragyújtás és a kompressziógyújtás között.

A benzines és a dízelmotorok előnyeit hivatott egyesíteni az új technológia, de azért megtartják a Skyactiv-D dízelt, aminek 2020-ban érkezik a következő generációja, és 2019-tól hibrid és elektromos autókat is piacra dobnak a japánok. Az új erőforrás a következő generációs személyautókban debütál majd, ezek közül elsőként a Tokiói Autószalonon bemutatkozó és jövőre a kereskedésekbe kerülő új Mazda3-as lehet az úttörő.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!