Semmiből milliárdos érték – 3000 munkaóra csodára képes

2016. február 12. (péntek)

Húsz évvel ezelőtt szedték szét, azóta csak porladt ez a Jaguar E-Type kupé. Azért mentették meg, mert ez a valaha gyártott 15. példány.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Jaguar E-Type csodaszép veteránautó, de normál esetben még a magas ára se indokolta volna azt a felújítást, amelyet ezen a példányon elkövettek. Azonban nagyon is jó oka volt a megrendelőnek a 2956 munkaórán át tartó felújítás kifizetésére, hiszen annak a végén a valaha gyártott 15. példány lett az övé – egyike annak a hat autónak, amelyek 1961 novemberében a Skót Autószalonon ki voltak állítva.


2013 végén, a franciaországi Cernay városában találták meg a maradványokat, az előéletéről annyit lehetett tudni, hogy 1976-ban került ahhoz a tulajdonoshoz, akitől megmentették. Ő 1986-ban saját kezűleg kezdett bele a felújításba, de az megakadt abban a stádiumban, hogy szétszerelte az autót. Ezt követően egy pajtában pihent a maradék, a hátsó részben még madárfészket is találtak, és az évek során több alkatrész is elkallódott, szóval nagy munka volt a felújítás.

Az első szériás, 3,8 literes hathengeres motorral szerelt kupét a bridgnorthi Classic Motor Cars műhely gondjára bízták, ahol aztán mintegy 3000 munkaórával sikerült újra helyreállítani – a gyári dokumentumok alapján tudták, hogyan is nézett ki eredetileg. Azért is szükség volt a Jaguar segítségére, mert a brit nyilvántartásban ennek az autónak az alvázszámát már használta egy másik E-Type – annak a tulajdonosa biztos nem volt boldog, de az legyen az ő baja, hogy tisztázatlan előéletű járművet vásárolt.

Noha a fényképek alapján úgy tűnik, már készen van az autó, a CMC műhely közlése szerint júliusban adják majd át tulajdonosának, hiszen addigra végeznek a munkával. Összeállt ugyan a gép, de hátravan még a bejáratás, a finomhangolás – no meg a London Classic Car Show-n is van egy jelenése a 15. Jaguar E-Type-nak. Arról nem kívántak nyilatkozni, mennyibe is került a felújítás; ne feledjük, a 2956 munkaóra mellett még alkatrészeket is kellett vásárolni, vagy épp legyártani. Az autó értéke nem ismert, de brit fontban is többmilliós értéket képvisel; egyelőre nincs arról szó, hogy a tulajdonosa értékesíteni akarná.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Semmiből milliárdos érték – 3000 munkaóra csodára képes

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér