Padlólemez-társak, így nem csoda, hogy egyszerre kezdik meg a Range Rover Sport és a Range Rover dízel-elektromos hibrid változatának gyártását. A piaci bevezetés előtt meg végighajtanak pár autóval a Selyemutat követve, csak épp nem Kínába mennek, hanem az indiai tulajdonost látogatják meg.

Az új hajtáslánc a 3.0 SDV6 dízelmotorra épül, a nyolc fokozatú ZF automatikus váltóba egy 48 LE/170 Nm teljesítményű elektromotort is építettek, aminek segítségével a rendszerteljesítmény 340 LE/700 Nm. Elektromos üzemmódban akár 48 km/órás tempót is képesek elérni az autók, de az akkumulátor kis mérete miatt legfeljebb 1,6 kilométert tudnak így haladni. Pontos értékek megadása nélkül annyit mondanak, hogy mindkét autó kevesebb, mint 7 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet és 218 km/h a végsebességük.

A legfontosabb változás a sima V6-os dízelhez képest azonban a 26 százalékkal alacsonyabb szabványos fogyasztás, ami 6,4 l/100 km a Range Rover Hybrid és a Range Rover Sport Hybrid esetén is. Az autók augusztus 22-én indultak útnak Solihullból, és mintegy 16 000 km megtétele után, október 15-én érnek majd célba Mumbaiban.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!