RS5: tavasszal indul a hajcihő

2012. szeptember 7. (péntek)

Párizsban mutatják meg és a jövő év elejétől lesz megvásárolható az Audi RS5 Cabriolet.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Noha már az Audi is elkötelezte magát a feltöltött motorok mellett, azért még van egy-két alternatívája azoknak, akik a magas fordulaton dolgozó szívómotorokat kedvelik. Azon belül is az erősebb fajtából.


A 4,2 literes, V8-as blokk talán legizgalmasabb változata az RS5-ben található, ahol 450 lóerőt teljesít mindenféle turbó- vagy mechanikus feltöltő nélkül. Még azt is megbocsátja az ember, hogy csak hétfokozatú, dupla kuplungos váltóval adják. Főleg az után, hogy jövő tavasztól már vászontetős kivitelben is választható lesz.

A kabrió esetén épp csak annyi a változás a kupéhoz képest, amit a vászontető no meg a karosszéria extra merevítése megkövetel. Marad az elektronikus vezérlésű, hátul sport differenciálműves quattro összkerékhajtás (alapból 40:60-as nyomatékelosztás a tengelyek között, de 70:30-15-85 között szabadon változik a tapadás függvényében), a kiszélesített első-hátsó sárvédők (amelyeket egyébként Győrben készítenek a V8-as motorral együtt),  vadabb spoilerezés.

A 100 km/órás sebességet 4,9 másodperc alatt éri el az RS5 Cabriolet, végsebessége a politikailag korrekt 250 km/óra, de extraként 280 km/órás csúcssebesség is kérhető. További fontos másodperc-értékek: a vászontető 15 alatt nyílik, 17 alatt záródik – menet közben akár 50 km/órás tempóig. Németországban 88 500 euró az alapár.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
RS5: tavasszal indul a hajcihő

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/17-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Formula–1-es autó házilag
  • Teszt: Mazda CX-3 2.0 G150 aut. 4WD, Mini John Cooper Works aut., Hyundai i30 1.6 CRDi HP DCT, Toyota Auris 1.2 D-4T, Opel Mokka 1.6 CDTI AWD, KTM 1190 Adventure
  • Menetpróba: BMW 3-as sorozat, Peugeot Partner, Volkswagen Touran
  • Időszerű: Új személygépkocsik értékesítése
  • Használt autó: Opel Omega Caravan 2.2 aut.

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
29 °C
16 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér