Annyira titkolta a Jaguar az új XE típusát, hogy a hétfő esti bemutatót megelőzően, vasárnap helikopterrel körbevitte az egyik prototípust London fölött. A műsoros programban sokat emlékeztek a márka múltjára, de valahogy mindig a sportkocsikat lehetett látni, az XJ is alig-alig bukkant fel, az X-Type meg mintha soha nem létezett volna…

Szóval feledtetni akarja a nem olyan dicső múltat ezzel a belépőmodellel a gyár, talán azért is adott bele mindent. Ez minden idők legkönnyebb, legmerevebb, legkisebb légellenállású Jaguar limuzinja, legalábbis a gyár ezeket nagyon hangsúlyozza. Például a légellenállás javítása érdekében 1200 szimulációt folytattak le, nyolcmillió processzorórát használva – a processzor pontos típusának ismeretében nem tudjuk, hogy ez mekkora számítási teljesítményt jelent, de hát szebben hangzik, mint mondjuk 5 krumpli.

Teljesen alumínium karosszéria, új fejlesztésű négyhengeres benzin- és dízelmotorok kerülnek a motortérbe, a legújabb kihívásokkal és kütyükkel is elbánik infotainment rendszer. Sajnos az Ingenium motorokról annyit tudunk, hogy lesz majd 3,9 l/100 km-es szabványos átlagú dízel. Tömegadat is csak a 3,0 literes, kompresszoros V6-os XE S-ről van, az 1474 kg mintegy 100 kg-mal marad el a méretben/tudásban összemérhető BMW 335i tömegétől. A Jaguar XE S-ben 340 lóerőnek parancsol a sofőr jobb lába, a váltó nyolcfokozatú automatikus, a 100 km/órás tempót 5,1 másodperc alatt futja meg, csúcssebessége elektronikusan korlátozott 250 km/óra. Aki ezek után elhiszi, hogy 100 km-en mindössze 8,3 litert fogyaszt az autó, magára vessen, meg a nem túl reális mérési ciklusra.

A karosszéria hossza 4672 mm, a szélesség 1850 mm, a magasság 1416 mm, a tengelytávolság pedig 2835 mm. Kérdés, hogy az igen lendületes tetővonal alatt mennyi fejtér marad a hátul ülőknek? Egyébként dögös az XE S megjelenése, a krómozott oldalsó szellőzőnyílásokkal, meg a feláras, 20 colos kovácsolt alufelnikkel. Ehhez arra is szükség volt, hogy a formatervezők már kezdettől fogva segítették az új alumínium térvázat fejlesztő mérnökök munkáját, így lett olyan rövid az első túlnyúlás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros felfüggesztés dolgozik, ez az első Jaguar elektromos kormányszervoval, és itt debütál az All Surface Progress Control. Ez lényegében a Land Rover Terrain Response elektromos rendszere hátsókerékhajtáshoz igazítva. A Jaguar XE tömegmodelljeinek részleteit pár hét múlva ismerjük meg, a forgalmazás jövőre indul.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!