Az autógyárak nemcsak a gyakorlatban tesztelik extrém éghajlati viszonyok között az autóikat, de vannak úgynevezett klímakamráik is, ahol laboratóriumi körülmények között vizsgálhatják a járművek tudását. Itt egyébként nem csak az autók, de bizony a sofőrök is szenvednek az extrém hideg- vagy meleg hőmérsékleten, vagy épp alacsony légnyomás mellett – a Fordnál például légzőkészülékkel, állandóan monitorozott életjelekkel és készenlétben lévő orvosi személyzettel végezték az ilyen teszteket. Most azonban két olyan robotot helyeztek üzembe Kölnben, amelyek zokszó nélkül tűrik az extrém körülményeket, a Miles és Shelby névre keresztelt gépek -40 és +80°C között képesek megbízhatóan kezelni az autókat, különféle vezetési stílusra is beprogramozhatóak.
„Két új tesztsofőrünk fantasztikusan kiegészíti a csapatot, hiszen nyugodt szívvel rájuk bízhatjuk a leggonoszabb, nagy magasságban vagy izzó hőségben végzendő munkákat. Ha egy robot ül a vezetőülésben, akkor egész éjjel mehet a tesztelés, és sosem kell leállnunk azért, mert a vezető szeretne egy szendvicset, vagy mert ki kell mennie a mosdóba” – nyilatkozta Frank Seelig, a Ford Europe szélcsatorna-tesztjeinek vezetője.