Robotautót faragtak a világ legolcsóbb autójából

2016. február 24. (szerda)

Ideális választás volt a Tata Nano az önvezető autó prototípusához, mert elég lassú ahhoz, hogy biztonságos legyen.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Dr. Roshy John fejében akkor fogalmazódott meg az indiai viszonyokhoz igazított robotautó kifejlesztése, miután egy késő esti landolást követően egy túlságosan fáradt taxisofőr fuvarozta haza, és az út során többször is veszélyes helyzetbe kerültek.


Több okból is ideális választásnak bizonyult a Tata Nano, a farmotoro felépítés miatt bőven volt hely az érzékelőknek a kocsi orrában – első körben még a lökhárítón kívül helyezkedtek el a radaros letapogatók, idő közben már eltüntették azokat -, illetve a kis teljesítmény miatt biztonságosan, megfontolt tempóban képes haladni az autó. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a fejlesztés megindulásakor még csak kézi váltós Nano létezett, ezért először is robotváltóssá kellett alakítani a kocsit, a robotautó elektronikájának beépítése és működőképessé tétele ezt követően már gyerekjáték volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Robotautót faragtak a világ legolcsóbb autójából

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér