Nem véletlenül erőlteti a hibrid hajtást a Toyota, egyfelől rengeteg pénzt keres az általa kifejlesztett technológia licenszelésével, másfelől a teljesen elektromos autóknál megfizethető áron nem lehet elégséges hatótávolságot elérni. Persze lehetséges belső égésű motorral hajtott generátor beépítése, de a japánok szerint fölösleges ennyire bonyolítani a dolgot. Minek a forgattyús mechanizmus, ha sokkal egyszerűbben lehet elektromos energiát termelni.

Ehhez pedig nem egy új, hanem egy nagyon is régi megoldáshoz nyúlnak vissza, a szabad dugattyús motorhoz. Egyelőre még kipróbálás alatt van a Toyota által Free Piston Engine Linear Generator-nak nevezett szerkezet, amely lényegében egy szelep- és résvezérelt égéstér, amelynél a robbanás hatására elmozduló dugattyú egy tekercsben elektromosságot indukál. Csak áramtermelésre alkalmazzák majd ezt a kifejezetten kompakt egységet, jelenleg egy 13 LE teljesítményű darabbal folytatják a kísérleteket. Két ilyen FPELG használatával annyi elektromos energiát lehet termelni, ami egy Yaris méretű elektromos autót tartósan 120 km/h sebességgel képes mozgatni. Valószínűleg azért rögtön páros beépítésben gondolkodnak a mérnökök, mert a boxermotorok módjára egymáshoz csatolt FPELG-k járása sokkal kevesebb vibrációval jár majd. A hatótáv-növelés mellett az az előnye is megvan a belső égésű hatótáv-növelővel, hogy használatával könnyen megvalósítható a fűtés.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!