RF = MX-5 puhányoknak? Műanyagtető, automatikus váltó...

2016. március 24. (csütörtök)

A ló és lovasa filozófiát testesíti meg a Mazda MX-5. Az új MX-5 RF esetén úgy tűnik ez a viszony inkább a ló és a hintóban utazó ember vonatkozásban igaz.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A harmadik generációs Mazda MX-5-ösnél kínált már a Mazda nyitható műanyagtetőt, de nem véletlen, hogy nagyon ritka maradt ez a változat. A vászontető helyére épített nyitható keménytető drága volt, és a némileg jobb zajszigetelésen kívül nem sok jóval örvendeztette meg a tulajdonost.


A japánok azonban most kicsit átpozicionálták a nyitható keménytetős modellt, amely nem is annyira a roadster, sokkal inkább a korábban japán belpiacos kupé változat utóda - épp csak most a világ minden táján megvásárolható lesz az RF, azaz retractable fastback elnevezésű változat. Sikerült túlbonylítani a tetőmechanizmust azzal, hogy nem egyszerűen két darab műanyagot kell kivenni az utasok feje fölül, hanem az egész hátsó rész hátrasiklik, hogy aztán a mechanizmus a csomagtartó mélyébe rántsa a tető középső részét.

Szóval a vászontetős roadster felől nézve a dolgot felesleges ez a bonyolítás, de az eddigi kupéhoz képest legalább némi szabadságérzetet kapnak az RF utasai a targatetőnek hála. Gyakorlatilag csak álló helyzetben lehet működtetni a tetőmozgatást, hiszen legfeljebb 10 km/h-s tempóig engedi az elektronika a működtetést. A New Yorkban megmutatott példányon pedig azt a különleges fényezést alkalmazták, amely szintén csak itt lesz rendelhető. Az alap fényezésre felvitt, az alumínium-részecskéket tartalmazó réteg csak negyed olyan vastag, mint az ipari technológiájú metálfényezésnél, az egészet szintén kézi munkával felhordott lakkréteg teszi teljessé. A Mazda prémium-karosszériaszínei közül ez az első, a jövőben nem csak árnyalatból, de típusból is több lesz majd, amelyhez ilyet kínálnak.

A Mazda MX-5 RF ugyanazokkal az 1,5 és 2,0 literes szívó négyhengeresekkel választható, mint a vászontetős roadster, egyedi eltérés, hogy itt mindkét erőforráshoz kérhető felár ellenében 6 fokozatú automatikus váltó.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
RF = MX-5 puhányoknak? Műanyagtető, automatikus váltó...

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér