Repülő csészealj – tető nélkül

2016. február 29. (hétfő)

A Touring karosszériaépítő a gyár segítségével készítette el a Disco Volante Spyder roadstert, amelynek megépítéséhez egy Alfa Romeo 8C-t kell feláldozni.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az épp újjászülető Alfa Romeo márka tervei között szerepel egy hátsókerékhajtású Spider piacra dobása, de még a gyáriak se tudják megmondani, hány év múlva készülnek el a Giulia esetén is használt padlólemezre épülő sportkocsival. A Touring Superleggera nevű milánói karosszériaépítő műhely most elkészítette történetének első nyitott autóját, a 2012-ben bemutatott Disco Volante Spyder változatának megalkotásakor az Alfa Romeo mérnökei is segítettek nekik.


A tetőszerkezetnél adtak tanácsokat a gyáriak, szándékosan szabadultak meg a 8C Spyder vászontetejétől, a két darab, egyenként 3,5 kg tömegű karbon-panel könnyű, és elfér a csomagtérben a méretre szabott poggyászkészlet mellett. Azért kapott hatalmas méretű buborékokat az ülések mögött az autó, mert ott rejtőzik a raktér, amely bőséges helyet biztosít a két utasnak.

A Touring hagyományainak megfelelően kézzel formált alumíniumlemezekből készült a karosszéria külső része, karbont a tetőnél és a bukókeretnél használtak – ezzel a megoldásnál sokkal könnyebb a karosszéria felső része, mintha teljes egészében alumíniummal dolgoztak volna. De nem csak az övvonal feletti részt alakították át a Spyder karosszériáján, a nagy méretű motorháztető közepére is került egy karaktervonal, amivel az első, 1952-ben készült Disco Volante-ra emlékeznek.

A Touring manufaktúra mindössze 7 darab Disco Volante Spydert készít, ebből négyet már látatlanban, előre értékesítettek, a képeken látható, és a Genfi Autószalonon is megcsodálható példány egy olyan gyűjtőhöz kerül, akinek a garázsában több más különlegesség mellett ott parkol Gianni Agnelli egykori Ferrari 166 MM típusú autója is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Repülő csészealj – tető nélkül

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér