Peking el akarja kerülni, hogy a villanyautó-ágazat önmaga áldozata legyen, ezért racionalizálni akarja az ilyen gyárak működését. Első lépésként arra kérte a helyi kormányzatokat a központi kormányzat, hogy vegyék nyilvántartásba a területükön működő, plug-in hibrid és elektromos autókat gyártó vállalkozásokat, gyártókapacitás és anyagi helyzet feltüntetésével együtt – az utóbbi öt évre visszamenően. Felismerték Pekingben, hogy nem lesz jó vége annak, hogy szinte ellenőrizetlenül ömlik a pénz az autógyártásnak ebbe a szektorába, ami viszont nem produkál olyan számokat, ami ezt indokolná.
Peking 2017 közepén már megtiltotta az autógyárak építésének automatikus engedélyezését, akkor már évi 20 millió plug-in hibrid és elektromos autóra volt gyártókapacitás, miközben a kínai piacon „csak” 2 millió ilyen járművet értékesítettek. Idő közben az állami támogatási rendszer átalakítása miatt vissza is estek az értékesítések (-4% 2020-ban az egy évvel korábbihoz képest), miközben a 2019 elején bevezetett könnyítéseket kihasználva egyre újabb és újabb villanyautó-gyárak építését jelentették be.

A mostani intézkedés kiváltója a China Evergrande New Energy Vehicle Group volt, amely autót még nem gyárt, de 2021-ig világszerte 10 autógyárat akar felhúzni, amelyek teljes kapacitáson az évtized közepétől már évi 5 millió villanyautó előállítására lesznek képesek. Likviditási gondokkal küzd a cég, amely szeptemberben állami jóváhagyást kért egy szerkezetátalakítási terv jóváhagyására, amelynek értelmében 130 milliárd jüan – 6 ezer milliárd Ft (!) – visszafizetését akarja átütemezni (késleltetni). A hírre a cég részvényárfolyama 5,2%-kal esett a Hong Kong-i tőzsdén, de még így is mintegy 7800 milliárd Ft-nak megfelelő a cég értéke, ami az FCA-val van azonos szinten úgy, hogy még nem gyártanak saját autókat. A NEVS felvásárlását követően a Saab 9-3-ból készített NEVS 9-3 villanyautó köthető a nevükhöz.

Az Evergrande csak egy a számos kínai villanyautó-startup közül, amelyek mind jelentős összegeket gyűjtöttek a befektetőktől az utóbbi években úgy, hogy gazdaságilag még semmit nem tettek le az asztalra. Peking attól fél, hogy hamarosan csődhullám következik be az újenergiás járművek gyártóinak piacán, ami azt eredményezheti, hogy a befektetők elfordulnak a szektortól. Ezt mindenképpen meg akarják akadályozni, akár úgy is, hogy egyesítik a cégeket.