Reménytelen volt a kiindulási alap, de a Ferrari végül 2 év alatt felújította ezt az 1952-es autót

2016. március 18. (péntek)

Dokumentáció híján pár korabeli fekete-fehér fénykép és kortárs autók vizsgálata alapján kellett újra legyártani a Ferrari 225E belső terét.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Több évtizeddel ezelőtt egy tűzben annyira károsodott az itt látható, 1952-ben gyártott Ferrari 225E kupé belseje, hogy nem maradt semmi olyan elem, amely alapján a felújítók elindulhattak volna, ráadásul a gyári archívumban se szerepelt, milyen volt az eredeti belső. Jobb híján pár fekete-fehér fénykép és a kortárs autók alapos vizsgálata alapján valószínűleg az eredetinek megfelelő belső teret készítettek a gyári Ferrari Classiche műhely munkatársai. A mintegy két éves felújítás nagy része a tűzkár elhárítását jelentette.


Az 1952 májusában elkészített autóval tulajdonosa, Antonio Sterzi gróf júniusban már a Mille Miglia versenyen hajtotta, majd a Coppa della Toscana, a Bolzano-Mendola hegyi felfutó és a Coppa InterEuropa következett Monzában – utóbbi számára leszerelték róla a lökhárítókat, amelyeket azóta se kapott vissza. Azt nem közölték, a majdnem gyári állapotú, de a gyár által veteránként elismert Ferrari 225E-nek mennyi az értéke a felújítást követően.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Reménytelen volt a kiindulási alap, de a Ferrari végül 2 év alatt felújította ezt az 1952-es autót

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér