Rekord évet zárt az Audi Hungaria, és termel már a méhészet is

2016. január 14. (csütörtök)

A vállalat történetében először több mint kétmillió motor készült egy év alatt 2015 folyamán, több, mint 160 000 jármű gördült le a gyártósorról.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.-nél 2015 az újabb rekordok éve volt 2 022 520 (2014: 1 973 734) gyártott motorral és 160 206 (2014: 135 232) járművel, sikerrel zárta 22. termelési évét az Audi magyarországi vállalata.

„A 2015-ös esztendő kihívásai ellenére rekordokat döntöttünk, hiszen több mint kétmillió gyártott motorral mérföldkőhöz érkeztünk vállalatunk történetében. Járműgyárunk ugyancsak csúcseredményt ért el. Ezeket a sikereket képzett és motivált munkatársainknak köszönhetjük”, mondta Peter Kössler, ügyvezető igazgató. „2016-ban is folytatjuk az Audi Hungaria nemzetközi versenyképességét elősegítő beruházásokat, amelyek nem utolsó sorban az Audi-konszern győri telephelybe fektetett bizalmát jelzik.”


Októberben történt vezetőcsere a vállalatnál, noha a gyár egyáltalán nem érzi a termelés vagy épp a megrendelések változásában a a TDI-botrány hatásait, de jelzés értékű, hogy a motorgyártás specialistának számító Thomas Faustmann helyét egy, kifejezetten az autógyártáshoz értő szakember vette át. Peter Kössler projektje volt 2000-ben, hogy az ingolstadti és neckarsulmi üzemet présüzemeit egyesítette, ami jelentős hatékonyságnövekedést hozott, 2007-től irányította az ingolstadti központi gyárat, saját elmondása szerint a tűzoltóságtól kezdve a környezetvédelemig hozzá tartoztak a feladatok; hamarosan CO2-semleges lesz az a gyár. Az AUDI HUNGARIA ügyvezetője egyébként nagyon várja már a tavaszt, jelenleg egy Audi TT S-sel jár, és akkor már átül majd az új cégautójába, amely a TT RS lesz – a hírek szerint a győri üzem csúcsmodellje alaphangon is 400 lóerős teljesítményű, 2,5 literes öthengeres turbómotorral jön majd, a TT RS plus pedig 420 lóerő fölött lesz majd.

De a tavalyi évben egy új üzletágat is megalapítottak a győri üzem területén, létrehozták a méhészetet, idén már várhatóan kereskedelmi forgalomban is megjelenik majd az itt termelt bio-méz; úgy becsülik, éves szinten mintegy 100 kg mézet termelnek majd  méhcsaládok. A motorgyártás területén az elmúlt üzleti évben 1 538 933 négyhengeres Otto- és dízelmotor, valamint 7 711 öthengeres Otto-motor készült. Emellett 435 636 hathengeres motort és 40 240 nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres erőforrást gyártottak a vállalatnál. Az Audi Hungariánál 2015-ben hat különböző Otto- illetve három különböző dízelmotor készült 202 változatban, 63-449 kW (86-610 LE) teljesítményintervallumban. A motorgyártás területén naponta mintegy 6 000 munkatárs több mint 8 800 motort gyárt. A győri motorgyár termékeivel a Volkswagen-konszern 32 járműgyártó telephelyét látja el három kontinensen.

A járműgyártásban - ahol jelenleg több mint 4.000 munkatárs dolgozik - összesen 160 206 autó készült, ebből 28 093 Audi TT Coupé és 7 417 Audi TT Roadster, 107 834 Audi A3 Limousine valamint 16 862 Audi A3 Cabriolet.

A 2015-ös esztendő mind a motor-, mind pedig a járműgyártásban a jubileumok éve volt. Szeptemberben készült el a 4 milliomodik Global Engine motor, egy R4 Otto-TFSI erőforrás. Novemberben két alkalommal is mérföldkőhöz érkezett a motorgyártás: ebben a hónapban hagyta el a gyártósort a 3 milliomodik V6 Otto-TFSI motor, valamint az 1 milliomodik 1,2 és 1,4 literes R4 Otto-motorcsaládból származó erőforrás. Alig egy hónap múlva a járműgyárban legördült a 300 000. autó a gyártósorról: egy, az USA-ban megrendelt viperazöld színű S3 Limousine.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Rekord évet zárt az Audi Hungaria, és termel már a méhészet is

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér