Egészen mostanáig egy hatalmas űr volt a Range Rover márka kínálatában, a középkategóriás szabadidő-autók ellen küldik harcba a 4,8 méter hosszú Velar-t. A JLR alumínium térvázát használja ez a típus is, a nagyszilárdságú alumínium alkalmazásával a lemezvastagságot 1,5-ről 1,1 mm-re csökkenthették. Az eddigi legáramvonalasabb Land Rover a Velar, rejtett kilincseket kap, a tetőspoiler kialakítása 90 százalékkal csökkenti a hátsó szélvédő koszolódását.

Az utastér különlegessége a minimalista megjelenés, a középkonzol valójában két érintőképernyő, amelyek közül a felső a megszokott módon használható, az alsót viszont egy üvegpanel alá rejtették. Ennél csak akkor jelennek meg a piktogrammok, ha szükség van rájuk, például nincs állandóan szem előtt a szellőzés vezérlése, de innen vezérelhető a Terrain Response rendszer is. Két programozható forgókapcsolót meghagytak, így a hőmérsékletet vagy az ülések masszázsprogramját közvetlenül is el lehet érni.

Nem csak a luxus, a praktikum is nagy szerepet kapott, ezen a téren szintén a vetélytársak előtt jár a Range Rover Velar. Az alapáron adott helytakarékos pótkerékkel például 632 literes a csomagtartó alaphelyzetben, a 40:20:40 arányban osztott hátsó támla ledöntésével 1731 literesre bővíthető. A kütyük töltésére akár négy 12V-os és négy USB csatlakozó szolgálhat.

2017 nyarától lehet majd megvásárolni a középkategóriás brit prémium szabadidő-autót, négy motor közül lehet választani. A 2,0 literes dízel egy turbóval 180, két turbóval 240 lóerős, a 3,0 literes V6-os dízel két turbóval és 300 LE/700 Nm teljesítménnyel jön. A 2,0 literes turbós benzines 250 lóerős, a 3,0 literes kompresszoros V6-os 380 lóerővel és 5,7 másodperces 0-100 km/h gyorsulással koronázza meg a választékot. A váltó minden esetben nyolcfokozatú, automatikus egység, a hathengeresekhez légrugózást is adnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!