Veterán motorcsodákkal telt meg a nagykőrösi Pálfája Oktatóközpont szombaton: az ország minden részéről érkeztek motorosok a 10. Nagykőrösi Családi Motoros és Veterán Járművek Napjára, valamint a 14. Jawa Fesztiválra.

Fotó: Bús Csaba

– A rendezvény nem motoros találkozó, hanem egy családi nap. A célunk évről évre az, hogy a résztvevő családok tagjai, a legkisebbektől a legidősebbekig, egyszerűen egy egész napon keresztül jól érezzék magukat. Győrtől Mátészalkáig, az ország minden részéről érkeztek résztvevők. Az évek során hagyománnyá vált a délelőtti kötélhúzó verseny, valamint, hogy az ebéd mindig babgulyás. A résztvevő járművek szépségversenye során pedig évről évre a közönség szavazatai alapján hirdetjük ki a kategóriák győzteseit, nincs szakmai zsűri – fejtette ki Győri Erika, a Nagykőrösi Motorosok vezetője, a rendezvény egyik ötletgazdája és főszervezője.

A kiállított, modern motorok között megtekinthetők voltak többek között Honda-k, Suzukik, Yamaha-k és Harley Davidsonok is. A látogatók körében azonban a legnagyobb népszerűségnek a veterán motorok örvendtek, melyek zömét az egykori keleti blokk járműcsodái alkották. A hajdani Szovjetunió járműiparát Uralok, Izsek, Verhovinák és Rigák képviselték. Továbbá a valamikori Kelet-német motorgyártás teljes palettája felsorakozott a rendezvényen: az MZ Trophy-tól az ETZ 250-ig, illetve a Simson Shul-tól a Schwalbe-ig. A 14. Jawa Fesztivál keretében természetesen a cseh motorgyártás is szép számban képviseltette magát: több tucatnyi Jawa-t tekinthettek meg a látogatók. A hazai motoripart pedig Pannoniák, valamint egy Berva és egy Panni robogó képviselte.

A nap során több alkalommal is felhangzottak a motorokhoz kapcsolódó, múltidéző csasztuskák a látogatók szájából, mint például a „Riga motor, drága kincs, jó, ha van, de jobb, ha nincs”. Akadt olyan járműtulajdonos, aki a „megy Izs, meg nem Izs” strófa hallatán hangosan és büszkén, halvány sértettséggel a hangjában védte meg kedvencét, mindenkit biztosítva arról, hogy motorcsodája bizony „megy Izs”.

A tucatnyi veterán autó esetében a volt szocialista tábor és a nyugati tömb egyaránt képviseltette magát: többek között Cadillac Fleetwood-ot, DKW-t, Volkswagen bogarakat, Steyr-Puch terepjárót, 1991-es Nissan Figarót, illetve Trabantokat, Barkast és Polski Fiat 126 P-t is láthatott a közönség. A rendezvény látogatók által leginkább várt programpontja a tombola sorsolás volt, melynek nyertesei egy Jawa Babetta, valamint egy Simson moped boldog tulajdonosaiként térhettek haza.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!