A Range Rover is rájött arra, hogy a paranoiás gazdagokkal az átlagosnál is több pénzt lehet keresni, így a Special Vehicle Operations nevű gyári műhelyben elkészítették a Range Rover Sentinel nevű páncélautót.

A VR8-as védelmi szint azt jelenti, hogy nagy sebességű 7,62 mm-es lövedéknek, oldalról 15 kg TNT robbanóanyag lökéshullámának, alulról-felülről pedig egy DM51-es gránát robbanása ellen nyújt védelmet az utastér. A nagyszilárdságú acélból készült betétek mellett az ablakokat is többréteges páncélüvegekre cserélik, a külvilággal való kapcsolattartásra a vezetőajtó 10 centire leengedhető ablaka szolgál – néha kihívás lehet a parkolóházba hajtás és a jegy kérése…

A padló alatt és a motortérben automatikus tűzoltó berendezés ügyel, a kipufogóba se lehet semmit beledugni, van extra akkumulátor a fedélzeten, a hátsó ülések mögötti Emergency Escape System azt jelenti, hogy a csomagtérajtón keresztül is ki lehet mászni az autóból, ha az netán járás képtelenné válna. A lyukat automatikusan befoltozó üzemanyagtartály és a külön betéttel ellátott, defekt esetén is járóképes abroncsok is természetesen ott vannak a fedélzeten.

A rövid tengelytávolságú Range Rover Autobiography modellt veszik alapul az átépítéshez, a 3,0 literes, 340 lóerős kompresszoros V6-oshoz nem nyúlnak, de például a 8 fokozatú ZF váltó vezérlését már átprogramozzák a nagyobb tömeg miatt. Szintén ez az oka annak, hogy nagyobb teherbírású légrugókat, lengéscsillapítókat, stabilizátorokat kap a felfüggesztés, és persze a fékek is nagyobb teljesítményűek (elöl 38, hátul 36,5 centis átmérőjű tárcsák). Különösebb extrák nélkül, azaz megkülönböztető jelzés, tömegoszlató eszközök nélkül is 400 000 euró a nettó alapár, ami háromszorosa a nem páncélozott Range Rovernek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!