Meg akarta előzni a konkurenciát a Volkswagen a teljesen új alapokra helyezett ügyfélweboldalát. A legnagyobb változást az jelenti, hogy táblagépek-mobiltelefonok kis méretű képernyőjére optimalizálták a használatot, ami borzasztóan leegyszerűsített grafikát jelent, de nem ezzel van a baja az első visszajelzések alapján az ügyfeleknek.

A Volkswagen ugyanis nemcsak a megjelenést alakította át, de megszabadult a konfigurátortól is, helyette „Válaszd ki az autódat” módszerrel lehet az oldalon a kívánt típusra. Az irányítószám által meghatározott lakóhely közelében lévő kereskedések raktáron lévő autói közül lehet csak választani, nincs lehetőség egyedi autó kiválasztására. De ennél meredekebb, hogy nem feltétlenül azt az autót ajánlja, amire az ember vágyik. Például hiába indul azzal a kiválasztási folyamat, hogy az ember válasszon egy típust – például Beetle-t -, az ajánlatnál már ezt figyelmen kívül hagyja a rendszer, és simán Passatot dob fel helyette, ha utóbbi jobban megfelel a további lépések során meghatározott követelményeknek, úgymint üzemanyag, váltó, üléskárpit és karosszériaszín. Azért furcsa, hogy inkább a színhez ragaszkodik az algoritmus, nem pedig a kiválasztott modellhez.

A műszaki adatok közül ki van emelve a fogyasztás és a teljesítmény, a fókuszcsoportos vizsgálat alapján csak ezek érdeklik a vásárlókat, a többit alaposan elrejtették a weboldalon. A Volkswagen szerint e-kereskedelem szempontjai szerint alakították át a www.vw.com oldalt, azaz annak nem a vásárlók informálása az alapvető célja, hanem az üzletkötés megkönnyítése. Nem azt lehet megtalálni, hogy mi lehetséges, hanem azt, hogy mi van – fogalmazta meg Paige Parrent, a digitális platformok menedzsere. A használhatóságnál többféle randi-weboldalt vizsgáltak meg, mire kialakították a saját választási rendszerüket, ami nem a logikára, hanem inkább az érzelmekre alapoz.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!