A márka többi autójánál az utóbbi időben megtapasztalt változásokat ejtik meg az Ibiza és Arona kisautóknál is, tehát teljesen LED-es világításra váltanak, hátul pedig immár kézírással olvasható a név a márkajelzés alatt. Újdonság, hogy az Arona szabadidő-autós jellegét a fényszórók alá helyezett ködfényszórókkal (illetve azok hűlt helyével…) hangsúlyozzák, különlegesek lettek a hűtőrácsbetétek.

Az igazán fontos, a vásárlókat legjobban érintő változások az utastérben történnek, ahol minden felszereltséghez saját komponált belső hangulatot adnak, és immár teljes egészében puha műanyagból készítik a műszerfalat. Mintegy 20%-kal lett nagyobb a központi érintőképernyő mérete, alapesetben már 8,25 colos a képátló, a drágább készüléknél 9,2 colos, és ezeket magasabbra helyezték a jobb elérhetőség és láthatóság érdekében.

Amíg az Ibiza választható 1,0 literes szívómotorral is (80 LE/93 Nm), addig az Arona esetén az 1.0 TSI jelenti a belépőt, ami 95 LE/175 Nm vagy 110 LE/200 Nm teljesítménnyel választható – utóbbinál már hatfokozatú a kézi kapcsolású váltó. Az 1,5-ös turbómotor koronázza meg a kínálatot (150 LE/250 Nm), egyes piacokon még 1,0 literes TGI, azaz földgáz-üzemű változat is elérhető 90 LE/160 Nm teljesítménnyel.