Egészen biztosan nem véletlen, hogy a rengeteg krómmal és egyéb csicsás kiegészítővel ellátott Ford Rangert ismerhetjük meg az első hivatalos képek-videó segítségével. Korábban mutattunk már kémfotót a tényleg fapados alapváltozatról, az valahogy nem sikerült ilyen arányosra…

Szóval hivatalos lett, hogy a Ford Ranger új orrot és belső teret kapott, a technikáját épp csak átfésülték egy kicsit. A mifelénk elérhető 2,2 literes turbódízel kapott egy 130 LE/330 Nm teljesítményű alapváltozatot, a „normál” 160 LE/385 Nm teljesítményű. A kínálatot megkoronázó 3,2 literes, öthengeres turbódízel teljesítménye 200 LE/470 Nm – ennél az új kipufogógáz-visszavezető rendszer csökkenti a fogyasztást. Vannak piacok, ahol egy 2,4 literes, 166 LE/225 Nm teljesítményű négyhengeres benzines is elérhető lesz. A szabványos átlagfogyasztás jelentős, akár 22 százalékos javulása a motorleállító megjelenésének tudható be.

Nagyobb a változás az utastérben, ahol az aktuális személyautók szintjére hozták az elektromos rendszert, azaz a műszeregységben az egy szem analóg órát két TFT kijelző szegélyezi, elérhető a Sync II-es fejegység, és egyébként is új a középkonzol kialakítása. Biztonsági segédek területén is rengeteg újdonság van, úgymint távolságtartó tempomat, fáradtságfigyelő, parkolóradar, sávtartó segéd. Sokan értékelik majd az utastérben található 240 V-os feszültségű konnektort, amelynek segítségével különböző kütyüket lehet árammal ellátni.

A gázlómélység 80 centi, a hasmagasság 23 centi, a terepfokozaton kívül szorult helyzetben még gombnyomásra aktiválható hátsó differenciálzárra számíthat a sofőr. Előre- és hátrafelé indulásnál is számíthat a sofőr az emelkedőn indulást segítő funkcióra, a menetstabilizáló a terhelést is figyelembe veszi a beavatkozásnál. Első körben csak Ázsiában kezdik meg a felfrissített Ford Ranger pickup forgalmazását, hozzánk várhatóan csak az ősszel jut majd el.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!