Nem is annyira fejlesztőmunka volt a Mercedes-AMG GT R Pro megalkotása, sokkal inkább csak ki kellett válogatni azokat az alkatrészeket a GT3 és GT4 kategóriákban induló versenyautókból, amelyek használata közúton még lehetséges–megengedett.

BREAKING: Affalterbach's top athlete is now more refined than ever! Introducing the new limited edition Mercedes-AMG GT R PRO. #AMGGTFamily[Fuel consumption combined: 12.4 l/100km | CO2 emissions combined: 284 g/km | http://amg4.me/Efficiency-Statement]

Közzétette: Mercedes-AMG – 2018. november 28., szerda

Mechanikusan állítható a felfüggesztés, itt annyi a változás a versenysporthoz képest, hogy nem kell szerszám, tárcsákat kell tekergetni. Az utcai autón csak alul van gömbcsuklós rögzítése a rugóstagoknak, a GT R Pro esetén felül is ezt a semmiféle játékot nem engedő megoldást alkalmazzák, elöl karbon, hátul acél az állítható stabilizátor anyaga. Az aktív motor- és váltó felfüggesztéseket áthangolták, hogy a lehető legtöbbet érezze a sofőr a motor rezdüléseiből.

A 4,0 literes V8-as biturbó teljesítménye nem változott az R modellhez képest, tehát továbbra is 585 lóerő és 700 Nm áll a vezető rendelkezésére. Ez 3,6 másodperces 0-100 km/óra sprintet tesz lehetővé – hátsókerékhajtással ez is elképesztő tempó –, míg a csúcssebesség 318 km/óra. Az Egyesült Államokon, Kanadán és Kínán kívül ott van a fedélzeten a Track Package, ami az utastérbe csavarozott acél bukókeretet jelent, amihez mellékelik a négypontos öveket is – ezek csak versenypályán használhatóak, közúton ott vannak a hagyományos, hárompontos övek –, az említett piacok szintén nem kapják meg a karbon kagylóüléseket.

Különösen könnyűek a kovácsolt alufelnik, ezen kívül ahol csak lehet, karbont alkalmaznak a tömeg csökkentése érdekében. Szélesebb lett a légbeömlő az első lökhárítóban, ami az aerodinamikai csomag része, megtartják az AMG GT R aktív légterelőit is. Úgy sikerült mérsékelni az első tengelyre ható felhajtóerőt, hogy a hátsó tengelyé változatlan maradt, értsd nagy tempónál jobban tapad a kocsi eleje, ami a fékezésnél és a kanyarodásnál is jól jön.

November elején már meg is futotta a saját Nürburgring-Nordschleife körét az egyik Mercedes-AMG GT R Pro prototípus Maro Engellel a volánja mögött, a 7:04.621-es köridő jelentős javulás a GT R 7:10.92-es idejéhez képest – mindezt 12 fokos hőmérsékleten érte el az autó, ideális körülmények között ebből még lehetne faragni egy keveset.