A Mokka nemcsak Európában, hanem hazánkban is nagyon kelendő, amit az eladási adatok tökéletesen alátámasztanak. A piaci bevezetés óta 531 darab kelt el itthon február végig, az összeurópai eladások pedig 103 000 példánynál tartanak. Sőt, a Datahouse-tól származó adatok alapján januárban a Mokka volt Magyarország legnépszerűbb SUV-je (77 db), letaszítva a trónról egy rövid időre a Dacia Dustert. Vagyis igazi bombasiker a szabadidő-autó, amiben nyilvánvalóan
a kategória divatossága és a jól sikerült külső is komoly szerepet játszik. Azonban hiába terepjárós a megjelenése, dagonyába még a rendelhető összkerékhajtással sem ajánlatos kimenni, a Mokkának ugyanis olyan alacsony az orrköténye, hogy még a magasabb járdaszigetek is kifognak rajta.

Igényes kivitelezés és sok gomb fogadja a vezetőt. Fotó: Hilbert Péter Igényes kivitelezés és sok gomb fogadja a vezetőt. Fotó: Hilbert Péter

Erőből nincs hiány: 130 lóerő és 300 Nm

A Mokkához jelenleg egyetlen dízelmotor, a hosszú múltra visszatekintő 1,7-es egység érhető el, a szentgotthárdi gyártású új 1,6-os egyelőre csak a Zafira Tourerhez és az Astrához kapható. Amikor a motor életre kel, rögtön rájövünk, miért nyugdíjazza szépen lassan az Opel ezt az aggregátot. Bemelegedve sem csendesül el, amihez egy idő után nyilvánvalóan hozzá lehet szokni, de a motor karakterisztikája sokkal inkább kritikára adhat okot.

Elképesztően könnyű lefulladni az autóval, hiszen alul nyomatékszegény a motor, majd amikor a fordulat növekedésével erőre kap (kb. 2000-es fordulattól), úgy nekiiramodik a Mokka, mintha az életéért rohanna. Ilyenkor a 300 Nm hátbavágás szerűen érkezik. Vagyis ha kell, dinamikus a dízelverzió, csak az egyenletes erőleadás hiányzik belőle, na meg az új dízelmotorok azon tulajdonsága, hogy alacsony fordulaton feljebb kapcsolhatunk. Nyilvánvalóan menet közben az is feltűnik, hogy milyen lassan fogy az üzemanyag az autóból: az 5,8 literes tesztátlag ezúttal is bizonyította, hogy az 1,7-es egység a takarékosság szempontjából egy fikarcnyival sem áll rosszabbul a legújabb dízelekhez képest. Ehhez nyilván szükség van a start-stop rendszerre és a hosszú, kímélő hatodik fokozatra is (2200-as fordulat 130-as tempónál).

Nem kisebb az összkerekes változat csomagtartója Nem kisebb az összkerekes változat csomagtartója

A tesztelt konfigurációban 6,5 millió forint a Mokka indulóára, ám aki mindenáron dízel verziót szeretne, annak a 370 000 forinttal olcsóbb fronthajtású kivitelt ajánlom. Ez nem kis pénz egy 4,3 méter hosszú, átlagos helykínálatú modellért, de a vagány külsőnek és az igényes beltérnek mindenhol megkérik az árát.

Az összes Mokkához alapáron járnak a tetősínek Az összes Mokkához alapáron járnak a tetősínek

TETSZETT
– külső megjelenés
– alacsony fogyasztás
– minőségérzet

NEM TETSZETT
– túl alacsony orrkötény
– hangos dízel
– hátsó helykínálat

ÖSSZEGZÉS
Jól összerakott és igényes darab a Mokka, a passzentos helykínálat azonban csalódást keltő a külméretek fényében. Az 1,7-es dízel hangos, és a karakterisztikája is bárdolatlan, ettől függetlenül nagyon keveset fogyaszt.

Opel Mokka 1.7 CDTI 4X4
Összlökettérfogat: 1686 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 2000-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4278/1777/1658 mm
Tengelytáv: 2555 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1540/1540 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1490/463 kg
Csomagtér: 356/1372 l
Üzemanyagtank: 53 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,5 s
Max. sebesség: 193 km/h
Város/országút/vegyes: 5,6/4,5/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 129 g/km
A modell alapára: 4 730 000 Ft (1.6 115 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 500 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!