Azt már korábban elárulta a Citroën, hogy a korábbi Wild Rubis tanulmány alapján készít egy prémium szabadidő-autót a kínai vásárlóknak, ami DS 6WR néven be is mutatkozott a Pekingi Szalonon. Ami meglepetés volt, az a C-XR nevű autó, amely a kisebb költségvetéssel rendelkező vásárlóknak lehet alternatíva.

A DS 6WR egy csöppet azért összement, amíg a tanulmányból szériaautóvá érett, a 4,7 méter hosszú karosszéria szélessége 1,95 méter, magasság 1,59 méter, a tengelytávolság 2,7 méter. Aggódnia nem kell a vásárlóknak, a krómozott hűtőrács mérete még nagyobb is lett. Kétféle erőforrással indul majd a forgalmazás, az alapmotor az 1,8 literes szívómotor 140 lóerővel, felár ellenében az 1,6 literes THP kérhető, 163 vagy 200 lóerős teljesítménnyel.

A váltó minden esetben hatfokozatú automatikus, és csak elsőkerékhajtás van. A DS 6WR egy gyártósoron készül Kínában a DS5-össel, így lehet, hogy később lesz majd hibrid változat is, virtuális összkerékhajtással.

A Citroën C-XR már ez sokkal hétköznapibb megjelenésű szabadidő-autó, amely erősen hasonlít a Peugeot 2008-asra, de annál egy számmal nagyobb – a 4,26 méteres hossz 112 mm-es, a 2,65 méteres tengelytávolság 100 mm-es fölény. Játszottak egy keveset a LED-es lámpákkal a tervezők, nem spóroltak az ezüst festékkel sem. A tanulmány orrába a 163 lóerős, 1,6 literes benzines turbómotort szerelték hatfokozatú automatikus váltóval együtt; a szériaváltozatban várhatóan ez lesz majd a csúcs-erőforrás.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!