Igazából a félkész autó építője se tudja, mennyit érhet az általa készített Porsche 917 utánzat, hiszen annak hátuljába egy 12 hengeres boxermotort építettek, és ilyenre még nem nagyon volt példa. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy még hátravan a motorvezérlő számítógép programozása, úgyhogy még nem járt az erőforrás, de ez csak idő kérdése – a megfelelő szakember már elfogadta a munkát, csak még nem volt ideje a helyszíni kiszállásra.

A kábelezés befejezése - no meg a karosszéria - a vevőre vár A kábelezés befejezése – no meg a karosszéria – a vevőre vár

A kocsi gerincét alumínium csövekből hegesztett térváz adja, a felfüggesztések C6-os Corvette-ből származnak, amelyeket állítható QA1-es lengéscsillapítókkal egészített ki az építő, a kormányszerkezet egy 914-es Porschéból jött. A legnehezebb feladat az lehet, hogy az elektromos rendszer félkész állapotában van, ennek befejezéséről az eladóval kell megállapodni, vagy egyszerűbb lehet teljesen újat készíteni.

Saját konstrukció az alucsövekből szerkesztett térváz Saját konstrukció az alucsövekből szerkesztett térváz

Az üvegszálas műanyag karosszériához egy 1:18-as méretarányú modellautó volt a minta, az eredetinek megfelelő lámpákat és leszorító-szíjakat is ad hozzá az építő, de némi sorjázás/finomítás és a fényezés még hátravan, ahogy a szélvédelmet is az új tulajdonosnak kell majd megoldania.

Egyszerű közdarabbal kapcsolódik a két blokk Egyszerű közdarabbal kapcsolódik a két blokk

Az egész autó legérdekesebb része egyértelműen a motor, ami valójában két darab, a főtengelynél összekapcsolt hathengeres Subaru boxer. Mindkettőt 2007-es Tribecából bontotta az építő, és a hozzá kapcsolódó automatikus váltó is az egyik donorból származik. Hátravan még az egyedi motorvezérlő programozása, mert nem két, párhuzamosan futó hathengeresként, hanem egy darab tizenkéthengeresként fog majd járni az új erőforrás – a váltó is kapott egy új vezérlőegységet, amely az új motor elektronikával is képes kommunikálni.

Két Subaru hathengeres bokszermotorból áll össze a 12 hengeres erőforrás Két Subaru hathengeres bokszermotorból áll össze a 12 hengeres erőforrás

Szóval nem egy hétköznapi Porsche 917 replikát kínál az eladó, hanem egy olyat, amelynek befejezése elektronikához profi módon értő embert kíván. Ezek után kérdéses, hogy lesz-e olyan, aki legalább a kikiáltási árat – 40 000 dollár, azaz kb. 9,5 millió Ft – megadja. Ezzel az eladó is tisztában van, minden épkézláb ajánlatot meghallgat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!