Piacvezetőként búcsúzik a Santana

2012. július 26. (csütörtök)

Ezt is megértük, a Volkswagen befejezi az 1982-ben piacra dobott VW Santana gyártását Kínában.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Még 1982-ben kezdte meg a Volkswagen a lépcsős hátú Passat, becsületes nevén a Santana sorozatgyártását Kínában, eleinte még Németországból szállított alkatrészeket szereltek össze, 1985-től már a teljes gyártásfolyamat a Távol-Keleten zajlott. Amikor a kilencvenes években liberalizálták az autópiacot, akkor a legtöbb vásárló a Volkswagen autóját választotta, hiszen az ismerték korábbról – taxiként, pártállami autóként.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Volkswagen már korábban bejelentette, hogy még az idén leállnak az autó gyártásával – amelyet egyébként 2011 májusa óta már csak közületek és flottaügyfelek vásárolhatnak -, a raktáron lévő alkatrészek elfogyasztása miatt felpörgették a termelést és lecsökkentették az egyébként se túl magas vételárat, aminek eredményeként június hónapban a Volkswagen Santana volt Kína legnépszerűbb személyautója 28 185 darabos értékesítéssel. Még érdekesebb módon az eredetihez legközelebb álló Santanából vettek többet (14 755 darab), a modernizált Santana Vista (ebben már az 1,6-os, nyolcszelepes, 102 lóerős motor dolgozik) csak második lett 13 430 darabbal.

 

A Santana hajtásáról manapság az 1,6-os, nyolcszelepes blokk 87 lóerős változata gondoskodik, és a modern kor szellemének megfelelően már blokkolásgátlót is kap. A Santana Vista formáját kívül-belül módosították, ennél már digitális légkondi is van a fedélzeten, két légzsák és övfeszítők teszik teljessé a biztonsági felszerelések sorát.

 

Pontos darabszámokkal egyelőre nem rendelkezünk, legutóbbi pontos adat szerint 2009 májusáig a Volkswagen Kínában 3 213 710 darabot készített, ma becslések szerint már 3,8 millió példány felett jár. Hamarosan bemutatkozik majd az utód, egy MQB építőkészletre épülő lépcsős hátú autó. Amikor ez megtörténik, biztosan elszámolnak majd az eredetivel.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Piacvezetőként búcsúzik a Santana

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zápor
24 °C
17 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?