A Ford Ranger pickup alvázát és technikáját használja a piactól függően Endeavour vagy Everest néven forgalmazott terepjáró, amelyet Európán és Észak-Amerikán kívül akarnak sikerre vinni. A teherautóhoz képest meglévő változások azonban egy közeli modellfrissítés keretében hozzánk is eljutnak majd úgy egy év múlva.

A terepjáróképességeket leíró számok a következőek: 22,5 cm-es hasmagasság, 80 centis gázlómélység, 29 fokos első, 25 fokos hátsó és 21 fokos rámpaszög. Csak elektronikus differenciálzárak vannak a fedélzeten, azok is csak a feláras összkerékhajtás rendelésekor, amelyek működését a Terrain Management System nevű kapcsolóval a sofőrnek kell előre megválasztania: normál, hó/kavics/fű, homok és szikla üzemmódok vannak.

Az utasteret személyautósabbra vették a pickuphoz képest, a csúcsváltozatban például analóg műszerek helyett monitor informálja a vezetőt. Három üléssor van, ezek közül az utolsó kettő a padlóba hajtható pár mozdulattal. Három erőforrással gyártják az Endeavour/Everest terepjárót, az egyedüli benzines a 2,0 literes EcoBoost, dízelből 2,2 literes négyhengeres vagy 3,2 literes öthengeres kérhető, ezeket a piaci igények függvényében teszik majd elérhetővé.

Thaiföldön és Kínában indul a típus sorozatgyártása, először Ausztráliában és Délkelet-Ázsiában, második körben Afrikában forgalmazzák, de Oroszországban és Dél-Amerikában is várható a megjelenése.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!