A Volkswagen Bogár legyőzésére készült az 1962-ben bemutatott Opel Kadett, és az egyik fő érv az autó mellett a lépcsős hátú farban kialakított nagy méretű csomagtér volt. Ekkor még csak két ajtón át lehetett megközelíteni az utasteret, és ez nem is változott a modellváltásig.

Az 1965-ben bemutatott Kadett B esetén már felár ellenében elérhető volt a két hátsó oldalajtó is, a vásárlók mégis inkább a jól bevált és ismert felépítményt választották. Az 1973-ban piacra dobott Kadett C esetén se változott a helyzet, itt is sokkal népszerűbb volt a kétajtós lépcsős hátú felépítmény. Talán ezért is döntöttek úgy a stratégák, hogy az Opel márka első, fronthajtásos autójából, az 1979-es Kadett D-ből nem készítenek lépcsős hátú változatot.

Az európai Év Autójának is megválasztott Kadett E 1984-ben bemutatkozott, de a lépcsős hátú karosszéria csak 1985-ben lett elérhető – és innentől kezdve nyugdíjazták a kétajtós limuzin felépítményt, csak négy utastér-ajtóval volt elérhető ez a modell. Az 1991-ben piacra dobott Opel Astra F esetén is egy évet késett a lépcsős hátú változat, az 1998-as Astra G-nél rögtön kezdettől fogva elérhető volt a nagy csomagtartós modell. Aztán jött az Astra H, és már három évet kellett várnia a vásárlóknak a Sedan-ra – ami nem is nagyon tűnt fel a vásárlóknak, hiszen ahol népszerű volt ez a karosszériaforma, ott Classic-ként még megvásárolható volt az előző generáció. Ugyanez a három év késés figyelhető meg az aktuális Astra J esetén is, ahol rögtön a modellfrissítést is megvárták az új felépítménnyel. Ősztől lesz megvásárolható az új Opel Astra Sedan a márkakereskedésekben.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!