Bemutatkozott a Mercedes-Benz valaha volt legbiztonságosabb autója, a nyújtott tengelytávolságú S-osztályból épített páncélautó a civil járművek által elérhető legmagasabb, VR10-es szintű védelmet biztosít lőfegyverekkel és robbanásokkal végrehajtott támadások ellen. Mindezt úgy teszi, hogy kívülről alig látható az átalakítás, egyedül a több cm vastag üvegek árulkodnak – több réteg üveg és polikarbonát kombinációjával jönnek ezek létre. Ezek, és a páncéllemezek miatt olyan nehezek az ajtók, hogy azok mozgatását külön hidraulikus munkahengerek segítik.

Az autó tömege 4,2 tonna, a terhelhetőség 660 kg, így nem csoda, hogy a legerősebb elérhető motort választották. A 6,0 literes V12-es biturbó 612 LE/830 Nm teljesítményű, és megtartják az összkerékhajtást is, amit nagyon hiányoltak már a vásárlók az eddigi páncélozott S-osztályból. A Michelin Pax-rendszerű, nyomásvesztés esetén is járóképes abroncsok miatt kell a csúcssebességet 190 km/órában korlátozni. A csomagtér mérete 390 literre csökken, mert oda kerül beépítésre a tűzoltórendszer tartálya és a frisslevegő-ellátó rendszer. A Guard-átalakítás 51 napig tart, a vételárat nem árulták el, mert az függ a rendelt extrafelszerelésektől – megkülönböztető jelzések, hűtőszekrény, könnygáz-generátor -, de a becslések szerint félmillió euró lehet az alapár.