Amíg a magánszemélyes számára is megvásárolható autókban a Porsche Engineering segítségével fejlesztett 4,8 literes V8-as biturbó dolgozik majd, az államfői flotta autóiba kerülő V12-es orosz munka, az állami NAMI autóipari kutatóintézet készítette.

A 412311 kódszámon kifejlesztett erőforrás 6,6 literes lökettérfogatú, hengersoronként két darab turbófeltöltőt kap. Maximális teljesítménye 860 LE és tartósan 1320 Nm (2200-4500/perc között), de rövid ideig 1470 Nm-t is képes teljesíteni. Az elnöki limuzinban visszafogják a teljesítményét, hiszen az orosz fejlesztésű, 9 fokozatú Kate EMP R932 automatikus váltó tartósan csak 1000 Nm-t tud elviselni, ez utóbbi lesz a beprogramozott határ.
A Moszkvai Autószalonon egyébként egy nem működőképes modellt állítottak ki, de az első próbamotorokat már tesztelik. Az államfői konvoj megalkotásáról szóló szerződés értelmében még az idén be kell fejezni a fejlesztést, jövőre pedig prezentálni kell majd a páncélozott limuzint és a kísérőket és testőröket szállító autókat. Valamikor ezt követően kezdődhet meg az ezt a műszaki alapot használó civil járművek – limuzin, szabadidő-autó – gyártása és forgalmazása.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!