Mára a Lada teljes jogú tagja lett a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetségnek azt követően, hogy a konszernen belül a legmagasabb minőségbiztosítási követelményeknek is megfelel, új gyártástechnológiákat valósított meg. Ennek eredményeként a jövőben nagyobb hozzáférést kap a szövetség fejlesztéseihez, illetve az oroszok is bedolgoznak oda. A vásárlók első kézzelfogható újdonsága a 2020-ban érkező felfrissített Lada Vesta lesz, amelynek műszerfalán nagy méretű, élére állított érintőképernyős fejegységet tesznek. A rossz minőségű felvételt egy fókuszcsoportos vizsgálat során készítették titokban, a lényeg azonban jól kivehető rajta. Amíg a Vesta külseje jórészt változatlan marad, addig egy új motorral bővül a választék, az 1,6 (106 LE) és 1,8 (122 LE) literes Lada motor mellé érkezik az 1,6 literes (114 LE) Nissan négyhengeres, amelyet csak fokozatmentes automatikus váltóval adnak majd azoknak, akik nem kérnek a robotváltóból.

A Lada gyártókapacitás mellett a saját fejlesztésű, a szövetség hasonló motorjainál olcsóbb négyhengeres benzinmotorjait adja cserébe a segítségért. A Renault több prototípust is készített már az aktuális Sandero/Logan alapján Lada motorral, csak azért nem dobták ezt piacra, mert másfél éven belül érkezik az utód, amely – legalábbis Oroszországban – a Lada 1,6 és 1,8 literes motorjait kapja majd. Ezenkívül a Renault Arkana szabadidő-kupé is az oroszok 1,8 literes motorjával készül majd, de a Nissan is érdeklődik ez iránt, amelyet a helyi piacra gyártott Kicks szabadidő-autóban használnának. A Nissan mérnökei egyébként minimális módosítással (vezérlés időzítése, kipufogórendszer) állítólag 5%-kal takarékosabbá tették az oroszok motorját úgy, hogy gyakorlatilag nem emelkedik annak gyártási költsége, ez a változtatás hamarosan megjelenik majd a Ladákban.