A BMW állítása szerint az iX első autójuk, amelyet belülről kifelé terveztek, azaz először is elkészítették az otthonos belső teret, majd mindezt egy szabadidő-autó karosszériával vették körbe. Az elektromos hajtásból adódóan könnyű dolga volt a tervezőknek, a padló alá helyezett akkumulátor miatt nagy és sík az utastér padlója, nincs kardánalagút. A két első ülés közötti konzolt úgy alakították ki, mintha az egy bútordarab lenne, a tetején lévő fa kapcsolókat rejt, a központi iDrive kezelőszerv átlátszó üveg; high-tech, azaz csúcstechnika helyett shy-tech, azaz rejtőzködő technikáról van szó. Az anyagválasztásnál is odafigyeltek a fenntarthatóságra, a bőrt olajfalevél-kivonattal színezik, vegánoknak műbőr-kárpitot is kínálnak, a fabetét anyaga fenntartható erdőgazdálkodásból származik, a felhasznált műanyagok jelentős része újrahasznosított forrásból jön.

Új fejlesztésűek az ülések, amelyek integrált fejtámlákkal és opcionálisan beépített hangszórókkal is rendelkeznek, a fejtámlába és a derékhoz kerülnek hangsugárzók – utóbbiak a mély hangok rezgését továbbítják közvetlenül az emberi testbe. Az elektromos állítás, ülésfűtés, szellőztetés mellett masszázsfunkció is elérhető lesz, a fekete mellett BMW i-kék színű biztonsági öveket is lehet majd kérni. A második sorban lévő padot három utas számára alakították ki, az első támlák hátán fogas/táblagéptartó helyezhető el, mindkét fejtámlában 2-2 darab USB-csatlakozót találunk. A támla 20:40:20 arányban osztva dönthető.

A kormánykerék hatszögletű, a hatalmas méretű hajlított kijelző pedig annyira ki van emelve a műszerfal síkjából, hogy apró lábakon áll. Alapáron a Sensatec műbőr borítja a műszerfalat, felár ellenében mikroszálas szövet vagy bőr kérhető, utóbbiból a Loft Stone Grey több színárnyalatot is felhasználva segít még jobban kihangsúlyozni a tágasság érzetét. A kijelző magnéziumházban helyezkedik el és egy hatalmas üveg borítja az előlapot, amely mögött egy 12,3 colos műszeregység és egy 14,9 colos központi kijelző helyezkedik el.

Érintéses és hangvezérlésre is van lehetőség, az iX számítási kapacitása hússzorosa (!) a korábbi autóknak, amit az utasok közvetlenül a fedélzeti rendszer gyors működésében tapasztalnak meg, közvetve pedig úgy, hogy a vezetőtámogató rendszerek minden eddiginél gyorsabban és ezáltal finomabban – kevésbé érezhető módon – működnek majd. A kocsi elején a hatalmas vesék már nem légbeömlők, hanem a különféle érzékelőket borító fedelek, itt van hely ma még nem használt szenzorok beépítésére is – itt minden bizonnyal a lézeres letapogatóra gondolnak.

Alumínium térvázat és szerkezeti/burkolati karbon elemeket használ a karosszéria, a tengelytávolság 3000 mm, az utastérbe keret nélküli ajtókon át lehet bejutni, amelyet akár elektromos mozgatásúak is lehetnek. Aerodinamikailag optimalizált a forma, rövid az orr, lapos szögben áll a szélvédő, rejtett kilincseket használnak, így a Cw légellenállási együttható mindössze 0,25. Az orr és a padló burkolata (közvetlen az akkumulátor alumínium fedele a burkolat, nincs külön műanyag fedlap) például 65 km-t ad hozzá az elérhető hatótávolsághoz, ebből 25 km egymaga a vezérelt nyitású hűtőlevegő-beömlő javára írható. A Sport megjelenésnél a karosszéria orrának sarkaira kerülő függőleges szárnyak a felnik előtt vezetik el a levegőt, és a hátsó tetőoszlopra is kerülnek függőleges „vezérsíkok”, amelyet 15 km-rel hosszabb hatótávolságot eredményeznek.

A 100 kWh kapacitást meghaladó akkumulátorával a WLTP mérési módszer szerint több mint 600 km-es hatótávolságot lehet elérni, azaz 21 kWh/100 km alatt fogyasztást ígérnek – mindezt több mint 500 lóerős rendszerteljesítmény mellett. Most még csak a sorozatgyártás küszöbén álló tanulmányt ismerhetjük meg, ezért a számok pontosítása még hátravan; az előszéria egyébként már készül Dingolfingben, jövőre pedig a nagyszériás termelés 2021 második felében indul. A BMW ötödik generációs elektromos hajtása két villanymotort használ, az akkumulátor akár 200 kW teljesítményű egyenáramú töltést is képes fogadni. A nagy kapacitás miatt még így is 40 percbe telik majd a 80%-os töltöttségi szint elérése, 11 kW-os fali töltődobozzal mintegy 11 óra alatt lehet teljesen feltölteni a telepet. Az akkumulátor jól újrahasznosítható, a gyártása során felhasznált energia megújuló forrásból származik.