A hátsókerékhajtású Manta kedvező árával és egyszerű technikájával lopta be magát az emberek szívébe, hiszen a rengeteg, Asconával közös alkatrész miatt még a szétgyilkolt példányokat is ésszerű keretek között rendbe lehetett hozni. Manapság már kezd veterán-státuszba kerülni az autó, azaz hazánkban is egyre-másra jelennek meg a kitűnő állapotban lévő példányok, nem egyszer OT rendszámmal.

Ennek ellenére nemhogy túlzásnak, de egyenesen utópisztikusnak tűnhet, hogy valaki 41 950 eurót, azaz 12,85 millió Ft-ot kér egy teljesen szériaállapotban lévő példányért. Pedig nem valószínű, hogy sokáig hirdetik az autót, hiszen annak van egy egyedülálló tulajdonsága. Gyári új darab.

Persze legalább 27 évvel ezelőtt készült, hiszen 1987-ben gördült le az utolsó példány a szalagról, ennek ellenére mostanáig mindössze 96 km-t tett meg. Az évi 3,5 kilométer nagyjából egy próbautat, majd sok tologatást jelenthet, pontosat nem tudunk, mert a holland P. Verkuylen autókereskedés nem részletezi az autó történetét. Még a gyártási évben se lehetünk biztosak, csak az első forgalomba helyezés időpontja, 1989 augusztusa szerepel a hirdetésben, ami arra utal, túltárolt autóként kezdte meg életét ez a Manta.

Az utolsó évekre jellemző GSi felszereltség nemhogy teljes, de makulátlan állapotú, a csomagtérben még sohase szállítottak semmit se, és valószínűleg a hátsó ülést se érintette még emberi ülep. Talán magának az Opel gyárnak sincs ilyen állapotú autója, amelynél még az alvázra fröcskölt konzerváló viasz is megvan az utolsó cseppig!

A rend kedvéért azért említsük meg, hogy a 2,0 literes karburátoros motorral és 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltóval szerelt Opel Manta GSi-ről van szó, amelyet a hollandiai Molendijk városában kínálnak eladásra. Biztos lesz olyan német gyűjtő, aki nem sokat gondolkodik majd az ajánlaton.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!