Nyugdíjba vonult Bécs legidősebb taxisa és taxija: Josef Strobl (83) és Mercedes /8 (41)

2016. január 4. (hétfő)

41 együtt töltött év és 1 millió km után nyugdíjba vonult Bécs legöregebb taxisa és annak autója: elromlott a motor és nem kifizetődő a javítás.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Josef Strobl egy autókereskedésben kezdte pályafutását, majd egy ismerősétől vásárolt egy használt Mercedes 180-as taxit, amivel kereset-kiegészítésként kezdett dolgozni egy taxiscégnél alkalmazottként, majd 1967-ben kiváltotta az iparengedélyt, és önálló lett. Amikor a következő évben kijött az állólámpás Mercedes, elhatározta, hogy ilyet fog vásárolni; az álma 1974. április 30-án teljesült be, amikor Stuttgartban átvette az itt látható sötétkék színű limuzint. Annyira megtetszett neki az autó, hogy nem is szállt ki belőle. Úgy becsüli, valahol 1 millió kilométer körül lehet a futásteljesítmény, nem tudja pontosan, mert csak 5 jegyű  műszer, és sokszor átfordult már. Josef Strobl szerint a hosszú autóélet titka egyébként, hogy rendszeresen márkaszervizbe vitte autóját, azon belül is a Wiesenthal cég műhelyére esett választása, ahol személyesen is ismeri az autójához nyúló szerelőket.


Fotó: Wiesenthal Fotó: Wiesenthal
Három évvel ezelőtt már majdnem nyugdíjba vonult, amikor egy bécsi rendelet előírta a klímaberendezést a taxik számára, egészen az ombudsmanig ment el a veterán taxisofőr, hogy továbbra is dolgozhasson – végül sikerült elfogadni azt az érvelést, hogy miért kellene légkondicionálót beépítenie, ha hátul még biztonsági övek sincsenek az autóban? Most azonban mégis nyugdíjba vonult a páros, ugyanis a becsült 1 millió km lefutása után megadta magát a motor, és annak javítása túlságosan drága lenne. Egészen pontosan a mai fuvarszámok és -díjak mellett nem kifizetődő a motorfelújítás, így 2015. december 31-ével visszaadta iparűzési engedélyét a 83 éves Josef Strobl, az autó pedig egy garázsban pihen. Több vételi ajánlatot is kapott már, de nem akarja eladni az 1973-as állólámpást.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nyugdíjba vonult Bécs legidősebb taxisa és taxija: Josef Strobl (83) és Mercedes /8 (41)

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. mezeike 2016. január 4. 12:58

    Az évekhez képest nem sok a kilométer.

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    Nyugdíjba vonult Bécs legidősebb taxisa és taxija: Josef Strobl (83) és Mercedes /8 (41)


    Az évekhez képest nem sok a kilométer.

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér