Mivel nagyon is mai autóról van szó, a mindössze 40 példányban készülő (20 kupé és 20 roadster, utóbbi majd később debütál) Lamborghini Centenario tele van mindenféle érzékelővel és kamerával, amelyek az utasok biztonságát hivatottak szolgálni. Azonban jelen esetben annyival egészítették ki ezek tudását az olaszok, hogy az orr- és a hátsó kamera képe rögzíthető, és akár a fedélzeti számítógép által rögzített telemetria-adatok is rávetíthetőek erre a videóra.

De ez nem minden, mivel közúti használatra alkalmas pályaautóról van szó, két bukósisakot is mellékelnek hozzá, amelyek átbeszélőt is tartalmaznak, és a kocsi orrában lévő csomagteret is átalakították annak megfelelően, hogy ezeknek biztos helye legyen, ha épp nincsenek használatban. Szóval nem csak a megjelenés különleges a cégalapító Ferruccio Lamborghini századik születésnapjáról megemlékező autónál, amellyel egyébként a karbon megformálása-megmunkálása terén szerzett tapasztalatait is bizonyítja a gyár.

Teljesen új megjelenést rajzoltak a karosszériának, a lemezek alatt egyébként az Aventador SV váza és technikája rejtőzik – persze nem teljesen szériaállapotában. Legfontosabb változás, hogy ennél az autónál már hátsókerék-kormányzást is alkalmaznak, a 6,5 literes lökettérfogatú V12-es szívómotor teljesítményét 770 lóerőre növelték, és ide tartozik az is, hogy a teljesen karbon karosszériának hála a saját tömeg 1520 kg-ra csökkent.

A 100 km/h-s sebességet 2,8 másodperc alatt éri el a Lamborghini Centenario, a 0-300 km/h sprint 23,5 másodpercig tart, a csúcssebesség pedig meghaladja a 350 km/h-t. A fékút 100 km/h-ról 30, 300 km/h-ról 290 méter – előbbi jobb, utóbbi rosszabb a Bugatti Chiron hasonló értékénél. Ahogy arról korábban beszámoltunk, már az összes autót eladták, ezzel kapcsolatban annyi az új információ, hogy a kupé ára nettó 1,75 millió euró.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!