A legutóbbi hírek arról szóltak, hogy a Chevrolet egy évvel elhalasztja új kompakt autójának piacra dobását, mert áttervezik az autót annak érdekében, hogy annak érezhetően csökkenjen a tömege – a szabványos fogyasztás leszorítása érdekében szükség van erre.

A Chevrolet Cruze a jelenleg is kapható első generációhoz hasonlóan négyajtós, lépcsős hátú karosszériával kezd majd, azonban az ötajtós és a kombi kivitel sokkal hamarabb, már egy évvel később kiegészíti majd a kínálatot. Azon kívül, hogy a Delta II padlólemez áttervezik a jelenleginél több nagyszilárdságú acél használatával, teljesen új motorkínálatot is kap majd az autó. Jelenleg két „világmotorja” van az autónak, az 1,8-as 140 lóerős szívó és az 1,4-es, 140 lóerős turbó, ezeket egy teljesen új fejlesztésű, 1,5-ös szívó- és turbómotorral váltják majd. Továbbfejlesztik az 1,7 és 2,0 literes dízelmotorokat, és várhatóan az új, Szentgotthárdon gyártott 1,0 literes, háromhengeres turbó is elérhető lesz majd hozzá az 1,6-os turbómotor mellett.

Az erősen álcázott prototípust most épp San Marino-ban fotózta le a holland Mike Jonker, aki a képeket aztán elküldte az Autoweek újságnak. A legfurcsább az autóval kapcsolatban az volt, hogy a prototípus mögött álló fekete Opel Astra tele volt mindenféle számítógépes mérőberendezéssel – talán az Astra karosszériájába építve is tesztelik valamelyik új motort.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!