Korábban már hírt adtunk a thaiföldi Nissan NP300 Navara pickupról, most pedig újabb információk vannak a típusról. Például az, hogy a 2,5 literes turbódízel (YD25) csak a gyengébb minőségű gázolajat forgalmazó országokban lesz elérhető, mifelénk a Renault Master/Opel Movano típusokban újabban használt, 2,3 literes biturbó négyhengeres kerül majd a motortérbe (YS23).

Hátsó övek híján a nyújtott fülke csak kétszemélyes Hátsó övek híján a nyújtott fülke csak kétszemélyes

Ennek ugyanúgy 190 LE/450 Nm a csúcsteljesítménye, mint a 2,5 literes négyhengeresnek, de itt a maximális nyomatékot nem egy fordulaton (2000/perc) tudja, hanem egy fordulatszám-tartományban (1500-2500/perc). A szabványos fogyasztást 19 százalékkal mondják alacsonyabbnak az előző Navaránál. Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót párosítanak a motorhoz, felár ellenében a Nissan 7 fokozatú automatikus váltója is választható lesz.

A másik nagy újdonság, hogy a csavarrugós, független hátsó felfüggesztés immár nem csak a zárt (korábban Pathfinder néven forgalmazták) karosszériához érhető el, hanem a platós haszonjárműhöz is. De csak azokon a piacokon, ahol ezt az adójogszabályok lehetővé teszik; több nagy ázsiai pickup-piacon a független hátsó felfüggesztés miatt személyautóként adóznak a platós haszonjárművek is, egyébként marad a laprugós merev híd. Teljesen LED-es fényszórók is választhatóak lesznek egyes piacokon, várhatóan az európai Nissan NP300 Navaránál is megkapja ezt. Utóbbinak a sorozatgyártása valamikor a jövő év folyamán indul majd meg Barcelonában.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!