Nincs jövője a VW kis SUV-jének – ebben a formában

2016. március 3. (csütörtök)

Vászontetős kabrió helyett zárt karosszériával valósul majd meg pár éven belül a Volkswagen T-Cross.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Most, hogy hivatalosan már a választott döntőbíróság is kimondta, hogy a Volkswagen és a Suzuki külön utakon járnak, a németek csak nem tudták visszafogni magukat, és ellopták a japánok legújabb modelljének, a Vitara Brezzának a nevét, és Genfben bemutatták a T-Cross Breeze elnevezésű tanulmányt - épp csak más betűt dupláztak meg. Kérdés, az amerikai EPA hatósággal is ilyen vicces viszonyt ápolnak majd, ha pont kerül a TDI-botrány végére?


De ne szaladjunk ennyire előre, bár az itt látható autó is a jövő része, a VW-kínálatot úgy 2-3 év múlva gyarapító új szabadidő-autó előzetese. Amennyire azt a képek alapján sejteni lehet, már biztosan sorozatgyártásra kész az újdonság, azonban adnak egy kis előnyt az ugyanekkora méretű, ugyanerre a műszaki alapra épülő, és pár hónap múlva a kereskedésekbe kerülő Audi Q2-esnek.

A Volkswagen T-Cross Breeze nevű kabrió 4,13 méter hosszú, 1,8 méter széles, a tengelytávolsága 2,56 méter, és az MQB építőkészletet használja. Motornak az 1,0 literes, háromhengeres turbót választották, jelen esetben 110 LE/175 Nm a teljesítmény, a váltó 7 fokozatú, dupla kuplungos, és csak az első kerekek hajtottak. A kabrióság miatt merevítéseket kellett beépíteni, ezért a viszonylag magas, 1250 kg-os saját tömeg, a 0-100 km/h gyorsulás 10,3 másodpercig tart, a szabványos átlagfogyasztás 5,0 l/100 km.

Noha utóbbi adatot is megmérték, Herbert Diess, a VW igazgatótanácsának tagja kihangsúlyozta, hogy szigorúan csak tanulmányról van szó, nagyon kevés annak az esélye, hogy sorozatgyártásban is megvalósítják az itt látható járművet. Persze ezt úgy kell érteni, hogy vászontetős kabrióként nincs jövője az autónak, mert a T-Cross három- vagy ötajtós karosszériával pontosan a Tiguan alatti méretkategóriát fedi majd le.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nincs jövője a VW kis SUV-jének – ebben a formában

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér